Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
skoda-praktik-l-01.jpg

Skoda Praktik

Skoda Praktik Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Skoda Praktik, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Skoda Praktik w bardzo ciekawy sposób łączy cechy auta osobowego i dostawczego. Pod względem konstrukcyjnym oparta została na innym modelu marki - Roomsterze. Zmieniono właściwie tylko dwie cechy pojazdu. Tylne siedzenia zostały wyjęte, aby stworzyć przestrzeń bagażową. W tej części zamontowano trzyczęściową podłogę antypoślizgową. Warto wspomnieć, że jej powierzchnia jest odporna na wilgoć. Schowek pod posadzką zapewnia dodatkowe miejsce na narzędzia i koło zapasowe. Aby dopełnić konstrukcję miniaturowej paki, wymontowano też tylne okna. W ich miejscu znajduje się blacha pomalowana na kolor nadwozia. Skoda Praktik to znakomite auto dla przedstawicieli wielu branż. Ma ono pakowność wręcz niesamowitą jak na tak mały model - wynosi ona bowiem aż 1900 litrów. Na zakup wozu decydują się posiadacze niewielkich sklepów. Pozwala on swobodnie przeprowadzać dostawy we własnym zakresie. Regularnie korzystają z niego też kurierzy. W razie konieczności samochód może być używany również do przeprowadzek. Tutaj jednak musimy uważać. W środku zmieszczą się krzesła i niewielkie regały. Paka oferuje przestrzeń dwa na dwa metry. W związku z tym większość łóżek czy kanap już się niestety nie zmieści. Swoistym dopełnieniem przestrzeni bagażowej jest kratka odgradzająca ją od kabiny. Na szczęście jest przesuwna, dzięki czemu użytkownicy otrzymują możliwość regulacji siedzeń. Kiedy zasiądziemy za kółkiem, zobaczymy wykończenie proste, ale praktyczne. Nabywcy fabrycznie nowych egzemplarzy otrzymywali wybór pomiędzy dwoma odcieniami deski rozdzielczej - ciemnym lub jasnym. W środku znajdziemy liczne schowki znane już ze Skody Roomster. Na uwagę zasługują zwłaszcza kieszenie w drzwiach, w których zamontowano specjalne gumy do przytrzymywania dokumentów i map.

Praktyczny Roomster, czyli początki Skody Praktik

Skoda Roomster, pierwowzór Praktika, debiutowała w roku 2006. Koncern wstępnie zaprezentował ją podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Na niemieckiej imprezie został przedstawiony jedynie samochód koncepcyjny, który nigdy nie trafił do produkcji. Model seryjny pokazano trzy lata później w Genewie. Trzeba zaznaczyć, że auto zostało pod wieloma względami uproszczone. Projektanci zrezygnowali między innymi z przesuwnych drzwi, które miały dosyć futurystyczny charakter. Seryjna Skoda Roomster została oparta na płycie podłogowej PQ34, która wcześniej posłużyła do budowania takich samochodów jak Audi TT czy Volkswagen Golf. Zastanawiać może nazwa. Roomster bardzo jasno odnosi się do typu nadwozia roadster. Korzystając z tego nawiązania, twórcy chcieli podkreślić wygodę, jaką otrzymują kierowca i pasażer. Z kolei człon "room" ma odwoływać się do sporej ilości miejsca z tyłu. Właśnie tę przestrzeń wykorzystuje Skoda Praktik, która została wprowadzona do sprzedaży w roku 2007. Nazwa tego modelu podkreśla oczywiście użytkowe zastosowanie auta. Tutaj warto wspomnieć, że określenie już wcześniej było używane wobec dostawczych wersji takich klasyków jak Favorit, Felicia czy Furman. W 2010 roku wraz z Roomsterem wóz przeszedł facelifting. Największe zmiany dotyczyły przedniej części nadwozia. Zmieniono kształt zderzaka oraz reflektorów. W środku została zamontowana nowa kierownica. Dodano także więcej opcji silników oraz skrzyń biegów. Auto było produkowane do 2015 roku. Koncern rozważał stworzenie drugiej generacji Skody Roomster. Opracowano nawet prototyp - nowy samochód w dużym skrócie oparto na Volkswagenie Caddy. Fabryczne taśmy opuściło przeszło sto egzemplarzy. Po ich zmontowaniu produkcja została wstrzymana. Obecnie jedyny pojazd tego typu możemy podziwiać w muzeum Skody w Kvasinach jako przykład wozu już zaprojektowanego, ale ostatecznie niezrealizowanego.

Jaki napęd ma Skoda Praktik?

Skoda Praktik to wydajne auto, z którego zadowolonych będzie wielu przedsiębiorców. Samochód używany tego typu to świetna okazja, aby niskim kosztem wejść w posiadanie dostawczaka. Model z drugiej ręki znajdziemy na rynku wtórnym za naprawdę przystępną cenę. Pojazd schodził z linii produkcyjnych przez dziewięć lat. W tym czasie marka zaproponowała kilkanaście różnych silników. Na liście znajdziemy siedem jednostek benzynowych oraz sześć Diesli. Jako przykład motoru wysokoprężnego można podać 1.6 TDI. Oferuje on relatywnie niewielką moc wynoszącą 90 KM. Zasiadając za sterami wozu z tym napędem, osiągniemy setkę w nieszczególnie oszałamiającym czasie 13,3 sekundy. Pamiętajmy jednak, że Skoda Praktik została stworzona z myślą przede wszystkim o walorach użytkowych, a nie dynamice jazdy. Producenci deklarują, że jednostka będzie spalała 5,7 l na 100 km. I faktycznie - użytkownicy potwierdzają te dane. W trasie często udaje się zejść znacznie poniżej pięciu litrów. W warunkach trudnych spalanie niekiedy sięga do sześciu. Auta dostawcze często oferowane są z bardzo ubogim wyposażeniem. Praktik zyskuje na tym, że jest tak naprawdę wariantem Roomstera. Możemy więc trafić na naprawdę bogate wersje. W standardzie znajdują się systemy ABS, MSR i Dual Rate. Układ sterowania ma wspomaganie hydrauliczne, a samą kierownicę możemy regulować w dwóch płaszczyznach.