Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-justy-l-01.jpg

Subaru Justy

Subaru Justy Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Subaru Justy, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Subaru Justy to kompaktowe auto produkowane od 1984 roku przez japoński koncern Subaru. Samochód doczekał się czterech generacji i był sprzedawany na całym świecie. Pierwsza edycja modelu była całkowicie opracowana przez Subaru, jednak przy rozwoju kolejnych wersji auta marka zdecydowała się na współpracę z innymi producentami. Kooperacja z Suzuki zaowocowała drugą i trzecią generacją pojazdu, natomiast kolejne wersje auta powstawały już we współpracy z Toyotą. Ciekawostkę stanowi fakt, iż Subaru Justy wyróżniał się spośród innych modeli producenta pod względem silników. W przeciwieństwie do innych pojazdów japońskiego koncernu samochód nie dysponował silnikami o przeciwległych cylindrach, lecz jednostkami rzędowymi. W 2011 roku pojazd wycofano z produkcji na rzecz nowego modelu znanego jako Subaru Trezia, którego projekt został oparty na poprzedniku. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż już w 1989 roku model zdobył pierwsze miejsce w niemieckim konkursie na samochód przyjazny dla środowiska. Nie był to jednak jedyny tytuł, jakim nagrodzono Subaru Justy. W 2010 roku model zyskał odznaczenie Złotego Anioła w kategorii "Jakość" przyznawane przez niemiecki automobilklub ADAC.

Cztery generacje Subaru Justy

Pierwsza generacja Subaru Justy określana była także mianem KAD. Pojazd bazował na mniejszym Subaru Rex 2 z 1981 roku, jednak był dłuższy i szerszy. W zależności od lokalizacji model sprzedawany był z różnymi wersami nadwoziowymi. W 1989 roku poddano modyfikacjom karoserię w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Auto dysponowało manualnie przełączanym napędem na cztery koła bez dyferencjału. W niektórych krajach europejskich Justy sprzedawany był pod nazwą Subaru Trendy. Wśród użytkowników samochód cieszył się opinią niezawodnego auta. Na rynku wtórnym można wciąż spotkać modele z lat 80. XX wieku bez znaczących oznak rdzy. Odporność na korozję to z pewnością koronny argument przemawiający za tym, by wybrać Subaru Justy jako samochód używany. Druga generacja modelu zjechała z taśmy w 1995 roku. Trzy- i pięciodrzwiowa wersja nadwoziowa była oparta na konkurencyjnym modelu, jakim był Suzuki Swift. Do końca 2003 roku pojazd produkowany był w węgierskiej fabryce Suzuki. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji model zyskał stały napęd na cztery koła. W 1997 roku Justy został wizualnie zmodernizowany. W 2003 roku japoński producent wprowadził na rynek trzecią generację modelu. W tym samym czasie z taśmy zjeżdżała druga generacja Suzuki Ignis, która była niemal tożsama z Justy pod względem technicznym. W związku z tym zmianie uległa klasa pojazdu - tym razem Justy klasyfikowany był jako SUV. Czwarta generacja pojazdu zadebiutowała w 2007 roku. Auto powstawało we współpracy ze spółką córką Toyoty - Daihatsu. Model dostępny był w dwóch wariantach wyposażenia: Trend i Active.

Paleta silnikowa Subaru Justy

Pierwsza generacja modelu początkowo produkowana była z silnikiem o pojemności 1 l. Auto dysponowało mocą 54 KM i rozpędzało się do setki w ponad 15 s. Choć wynik ten nie był imponujący, osiągi rekompensowane były przez niskie zużycie paliwa na poziomie nieco ponad 7 l na 100 km w napędzie łączonym. Następnie do sprzedaży trafił model z silnikiem 1,2 l o mocy do 73 KM. Oba motory współpracowały z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Auto posiadało napęd na przednią oś, jednak opcjonalnie można było uruchomić wersję 4x4. Druga generacja Justy produkowana była z silnikiem o pojemności 1,3 l, który w zależności od wersji dysponował mocą od 68 do 86 KM. W obu wariantach jednostka napędowa pozwalała autu rozpędzić się do 155 km/h. Trzecia generacja auta dostępna była z trzema silnikami do wyboru. Ich moc plasowała się w przedziale od 69 do 94 KM. Justy osiągał maksymalną prędkość 165 km/h, a do setki rozpędzał się w 11 s. Justy czwartej generacji dostępny był z silnikiem o pojemności 1 l. Auto dysponowało mocą 69 KM i rozpędzało się do 160 km/h. Od zera do setki pojazd przyspieszał w 13,9 s.