Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-legacy-l-01.jpg

Subaru Legacy

Subaru Legacy Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Subaru Legacy, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Subaru Legacy to model, który trafił do sprzedaży w końcówce lat 80. W niektórych krajach był to czas przełomowy pod wieloma względami, jednak Legacy nie było zupełnie czułe na przetaczające się zmiany. Lata 80. wzięły w posiadanie ten model właściwie w każdym calu. Trudno było nie zauważyć, że pierwsza generacja Subaru była lekko toporna - spłaszczony przód, wąskie reflektory - wszystko solidne, ale bez finezji. Inżynierowie Subaru, utalentowani ludzie, którzy stworzyli później kultowy samochód Subaru Impreza, powoli brali sobie do serca konieczność wprowadzenie zmian estetycznych. Kolejna edycja Legacy była już stylistycznie bardziej wysmakowana i optycznie nieco lżejsza. Powoli w design tej serii wdzierały się lata 90., którym zawdzięczamy przede wszystkim szersze, bardziej wyraźne reflektory, niejako otwierające "spojrzenie" samochodu. Trzecia wersja modelu, produkowana w latach 1999-2003 w edycji sedan, stanowiła estetyczną i wygodną limuzynę, która idealnie nadawała się do codziennego miejskiego ruchu. Z kolei pojazd ten z nadwoziem typu kombi spełniał oczekiwania rodzin pod względem ładowności i mobilności. Legacy numer cztery nabrał sportowego i dynamicznego charakteru. Świadczyła o tym pokrywa silnika - ostro pnąca się w górę, z zaznaczonym wlotem powietrza. Wnętrze - dobrze znane z innych samochodów japońskich inżynierów - schludne, poukładane i praktyczne. Subaru Legacy piątej generacji miał premierę w 2009 roku w Nowym Jorku. W wypadku tego modelu wszystko zdawało się być odnowione i przemyślane na nowo. Sylwetka miarowo i dynamicznie wyciągała się ku górze, dzięki czemu wóz nabrał pięknego kształtu. Wydłużono reflektory i pięknie wkomponowano je w przednią część samochodu, natomiast zintegrowane zderzaki świetnie dopełniały - zarówno z przodu, jak i z tyłu - tę kompozycję, bo chyba tak należy mówić o Legacy z 2009 roku. Szósta edycja także miała swoją premierę w USA. Projektanci dorzucili trochę kosmetycznych zmian, by podbić serca młodszego grona użytkowników. Subaru Legacy jako samochód używany w każdej wersji jest wygodnym, sprawnym i ciekawym pojazdem dla miłośników japońskiej motoryzacji.

Subaru Legacy szóstej generacji - auto na medal

Naszpikowana technologią limuzyna miejska lub pojazd w eleganckiej wersji kombi - Legacy szóstej generacji jest autem dla wymagającego kierowcy. W warstwie stylistycznej wciąż jest podobny do swojego poprzednika, ale do zaoferowania ma różne systemy bezpieczeństwa i wyjątkowy komfort. Jeśli chodzi o deskę rozdzielczą, to Japończycy sięgnęli po ciekawy patent - zegary umieścili w efektownych tubach, co umożliwiało bardziej sprawny odczyt parametrów. Wielofunkcyjna kierownica gwarantowała wygodę chwytu, natomiast konsola centralna sprawia wrażenie nieco ascetycznej (utrzymana w czerni i metalicznym kolorze), ale zarazem była uporządkowana. W standardzie użytkownik otrzymał elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie otwierane szyby, automatyczną dwustrefową klimatyzację, podgrzewanie zewnętrznych lusterek, a także elegancką skórzaną kierownicę. Systemy bezpieczeństwa w modelu Subaru Legacy w szóstym wcieleniu to ABS z EBD, ESP, kamery cofania oraz poduszki powietrzne - przednie i boczne. Subaru Legacy z 2014 roku, także jako samochód używany, to klasa sama w sobie i elegancja, której trudno się oprzeć.

Subaru Legacy szóstej generacji - paleta silników i szczegóły techniczne

W modelu tym producenci zaimplementowali tylko dwie czterocylindrowe jednostki napędowe do wyboru. Były to dwa silniki benzynowe typu boxer o pojemnościach skokowych wynoszących 2,5 l oraz 3,6 l i mocach, odpowiednio, 177 KM i 260 KM. Zużycie paliwa wnosiło - w cyklu mieszanym na 100 km - odpowiednio około 6 l i 8-9 l. Silniki te były sparowane z bezstopniową przekładnią CVT lub z ze skrzynią Lineartronic. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło między 9,2 s a 9,8 s, natomiast maksymalna prędkość sięgała do 205 km/h. Subaru Legacy z 2014 roku miał seryjnie montowany napęd na wszystkie cztery koła. Legacy w swojej szóstej odsłonie to wóz z charakterem - miejski, ale zadziorny, elegancki, ale dający o sobie znać, pełen ciekawych technicznych rozwiązań i trwały zarazem. Po prostu - jakość Subaru.