Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
suzuki-baleno-front

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Suzuki Baleno, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japoński konstruktor samochodów i motocykli Suzuki, produkujący samochody terenowe takie jak Vitara oraz serie małych samochodów Swift, miał w programie dwa modele, które na wielu międzynarodowych rynkach, a w szczególności w Europie, silnie ukształtowały obraz azjatyckiej marki. Przedsiębiorstwo nie odważyło się jednak przez długi czas na aktywność w kompaktowej klasie pojazdów, która ma w Europie niebagatelne znaczenie. Strategowie koncernu ograniczyli się zamiast tego do modelu Suzuki Swift w wersji sedan. W pierwszej połowie lat 90. XX wieku Japończycy włączyli do swojej oferty kompaktowe auto. Od 1995 roku nowy model został wprowadzony na rynek pod nazwą Suzuki Baleno. Po siedmiu latach w 2002 roku zakończono produkcję w Japonii. Przy współpracy z indyjskim partnerem Maruti model Suzuki Baleno był nadal produkowany z przeznaczeniem na kilka rynków aż do 2007 roku.

Suzuki Baleno produkowany jako limuzyna i kombi

Suzuki Baleno na początku wprowadzania na rynek w 1995 roku produkowany był jako limuzyna w dwóch wariantach nadwoziowych: jako sedan i hatchback. W 1996 roku serię rozszerzono o kolejną wersję: Suzuki Baleno trafił do sprzedaży z nadwoziem typu kombi. Był to debiut dla producenta, który dotychczas nie włączał do swoich serii aut w wersji kombi. Suzuki Baleno w wersji sedan osiągał 4,37 m długości i niemal 1,70 m szerokości. Jako hatchback Suzuki Baleno był znacznie krótszy. Wersja trzydrzwiowa z klapą bagażnika liczyła około 3,87 m długości.

Silniki Suzuki Baleno

Japończycy w początkowym kompaktowym modelu Suzuki Baleno wykorzystali silnik o pojemności 1,3 l i mocy 85 KM (63 kW), który był montowany przede wszystkim w modelach trzydrzwiowych. Sedan i kombi były najmniejszymi benzynowcami o pojemności 1,6 l, które osiągały moc do 99 KM (73 kW). Aby Suzuki Baleno był w pełni konkurencyjny na europejskich rynkach, japoński koncern musiał jednak włączyć do programu także napęd Diesla. W ramach faceliftingu, który przyniósł przede wszystkim modyfikacje reflektorów i sylwetki z przodu auta, od 1998 roku wprowadzono napęd Diesla, który zaczerpnięto od francuskiego koncernu Peugeot. Jednostki Diesla od Francuzów miały w Suzuki Baleno pojemność 1,9 l i moc 75 KM (55 kW). Najbardziej sportowym z wariantów tej serii był Suzuki Baleno GTi, który produkowano jako auto o małych gabarytach wyłącznie w wersji hatchback. Sportowy model zyskał silnik o pojemności 1,8 l, który montowano jako najmocniejszy napęd w wersji sedan. Jednostka dysponowała mocą do 121 KM (89 kW).