Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-iq-l-01.jpg

Toyota iQ

Toyota iQ Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota iQ, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Malutkie samochody o pojemności do jednego litra opanowały japońskie drogi już w latach 50. Nazywane „kei-car”, produkowane są przez wielkie koncerny samochodowe takie jak Daihatsu czy Suzuki w najrozmaitszych typach nadwozi. Ich popularność w Japonii wynika przede wszystkim z ekonomiczności, niewielkich gabarytów oraz niskiego podatku od aut o małej pojemności. Impulsem do rozpoczęcia produkcji tak małych samochodów była chęć rozkręcenia japońskiej branży motoryzacyjnej po II Wojnie Światowej. Kryzysy energetyczne i dyskusja o wpływie emisji CO2 sprawiły, że koncepcja małego auta jest wciąż aktualna. Tak przynajmniej uważał japoński koncern, który w roku 2009 wprowadził na rynek najmniejsze swoje auto o znamiennej nazwie Toyota iQ.

Toyota iQ z kompaktowym podejściem do przestrzeni dla czterech pasażerów

Toyota iQ w kraju, gdzie samochody typu „kei-car” nie były nowością, wydawała się nie wzbudzać większego zainteresowania. Na zagranicznych rynkach zrobiła jednak wrażenie. Przede wszystkim dlatego, że w odróżnieniu od innych małych aut, takich jak Toyota Aygo czy Yaris, proponowała zupełnie nową koncepcję. Dzięki szczególnej konstrukcji zawieszenia i układu kierowniczego inżynierom ze studia projektowego Toyoty znajdującego się w południowej Francji udało się zbudować auto wyjątkowo przestrzenne w stosunku do rozmiarów. Trzydrzwiowa limuzyna mierzy niecałe 3 m długości, 1,70 m szerokości i 1,50 m wysokości. Mimo takich rozmiarów we wnętrzu pojazdu znalazło się miejsce na tylne siedzenie, na którym niekoniecznie wygodnie, ale jednak, mieści się dwoje pasażerów.

Jednostki napędowe Toyoty iQ

Wersja podstawowa Toyoty iQ wyposażona jest w trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra. Najmniejszy silnik ważącej niecałe 1000 kg Toyoty iQ generuje moc 68 KM (50 kW), co pozwala na uzyskanie prędkości maksymalnej 150 km/h. Zużycie w trybie mieszanym kształtuje się na poziomie 4,3 l, a emisja CO2 wynosi 99 g/km. Większy silnik benzynowy o pojemności 1,3 l posiada w standardzie funkcję start-stop i zużywa 4,8 l, czyli nieznacznie więcej, a emisja CO2 wynosi 113g/km. Wersja ta generuje moc 98 KM (72 kW), osiągając prędkość maksymalną 170 km/h. Na niektórych rynkach oferowano wersję z silnikiem wysokoprężnym. Czterocylindrowy silnik o mocy 90 KM (66 kW) wykazywał zużycie średnie na poziomie 4 l (104 g/km CO2).