Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-land-cruiser-l-01.jpg

Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Land Cruiser, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Toyota Land Cruiser zadebiutowała w 1954 roku i od dnia narodzin przeszła niezliczoną ilość przeobrażeń technicznych i stylistycznych, by w XXI wieku stać się w końcu modnym i wygodnym SUV-em. Z pojazdu zaprojektowanego na potrzeby wojskowe Toyota ta na przestrzeni lat przeobraziła się w kultowy pojazd terenowy, który pokochali użytkownicy na całym świecie i który także dziś, budzi wiele pozytywnych emocji. Od lat 50. model miał aż dwanaście różnych odsłon, ale to pojazdy z lat 80. budzą wciąż najwięcej emocji. Land Cruiser z auta o pudełkowej konstrukcji i słabej aerodynamice przeistoczył się w sprawną, zwinną i niezwykle odporną terenówkę. Spoglądając na historię motoryzacji, można zauważyć, że to właśnie ta dekada była niezwykle intensywna pod względem tworzenia i rozwijania pojazdów z napędem na cztery koła. Można także odnieść wrażanie, że wówczas konkurencja w tym segmencie rynku była niezwykle silna, a producenci prześcigali się w tworzeniu coraz to nowych modeli i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Lata 80. były także czasem, w którym japoński producent wypuścił kilkanaście modeli Land Cruisera, dopasowując go do potrzeb użytkowników, ale także wypełniając rynkową niszę pojazdów terenowo-użytkowych, które chętnie kupowały parki narodowe, wojsko, firmy wożące turystów na safari w Afryce oraz ludzie spragnieni terenowych wyzwań. Ostatnia generacja Toyoty Land Cruiser zjechała z taśmy produkcyjnej w 2009 roku i co jakiś czas pojawia się w nowych odsłonach, ale to modele sprzed prawie dwudziestu lat cieszą się największym powodzeniem.

Toyota Land Cruiser Prado - trzydziestolatka z werwą

Model Prado pojawił się na rynku w pierwszej połowie lat 80. Był to samochód łączący w sobie tradycyjne podejście do terenowej motoryzacji z wysokim standardem i komfortem jazdy. Od 1984 roku jest ona w stałej produkcji i co jakiś czas powraca w odświeżonej wersji. O modelu Prado można powiedzieć, że jest to samochód nadający się do długich podróży oraz do codziennej jazdy na krótszych dystansach. Dostępny w trzech długościach nadwozia, doskonale sprawdzi się jako wycieczkowy dom na kółkach, ponieważ dwa tylne rzędy siedzeń rozkładają się na płasko tworząc tym samym wygodną przestrzeń do spania. W wyposażeniu znalazł się ABS, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby, elektrycznie ustawiane lusterka boczne, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, manualna klimatyzacja, wspomaganie kierownicy oraz zamek centralny. Jeśli chodzi o sylwetkę ogólną pojazdu, to zyskała ona lekkość, głównie dzięki uniesionemu tyłowi. Zintegrowany zderzak, dostępny w opcji dodatkowej bull bar, łagodnie zarysowane krawędzie oraz terenowy sznyt - to wszystko sprawia, że Toyota Land Criuser w wersji Prado jest ciekawym i przyjaznym użytkownikowi autem, które także jako samochód używany będzie stanowić gwarancję wysokiego poziomu emocji w czasie jazdy terenowej.

Toyota Land Cruiser Prado - dane techniczne i spalanie

Model Toyota Land Cruiser Prado trafił na rynek z wyborem zaledwie czterech jednostek napędowych. Japoński producent zaproponował tym razem dwa silniki benzynowe oraz dwa wysokoprężne. W pierwszej grupie były to motory o pojemnościach 2,7 l oraz 3,4 l oraz o mocach, odpowiednio, 150 KM i 178 KM. Spalanie w cyklu mieszanym na 100 km wyglądało następująco: w przypadku mniejszego silnika benzynowego było to średnio 14 litrów, a w przypadku większej jednostki ponad 16 litrów paliwa na setkę. Jeśli chodzi o silniki Diesla to cechowały się one pojemnościami 3 l każdy, oraz mocami 125 KM oraz 163 KM. Były to mocne motory, dające pewny i szybki rozruch. W pojazdach Prado implementowano czterostopniowe automatyczne skrzynie biegów oraz pięciobiegowe skrzynie manualne. Napęd 4x4 występował w tym modelu w wersji full-time, a dzięki blokadzie centralnego dyferencjału, samochód Toyota Land Cruiser Prado zyskiwał większą stabilność w trudnym terenie lub w głębokim błocie. Prado to auto, które można traktować jako wóz rodzinny, wakacyjny, przeznaczony do podróżowania, który cechuje niezwykle przyjazny wygląd, przejrzyste sterowanie i trwałe rozwiązania technologiczne, które nie ulegają przedawnieniu.