Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-paseo-l-01.jpg

Toyota Paseo

Toyota Paseo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Paseo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japońska marka samochodów Toyota była obecna w Europie raczej jako sprzedawca limuzyn, kombi i modeli Sport Utility Vehicles (SUV). Na rodzimym rynku azjatyckim firma szybko wyrobiła sobie jednak renomę jako producent sportowych modeli. Pod koniec lat 60. XX wieku zaprojektowana przez inżynierów firmy Toyota 2000 GT była wytwarzana w małej serii produkcyjnej jako sportowe coupé z dwoma siedzeniami, a następnie Toyota zaczęła stale rozbudowywać paletę swoich sportowych modeli. Klasycznymi samochodami producenta stały się coupé takie jak Toyota Celica, która przez trzydzieści lat w siedmiu generacjach zjeżdżała z taśm w japońskich zakładach. W latach 80. do sportowej palety dołączono takie modele jak Toyota Supra, Toyota Corona Coupé oraz oferowana także jako Targa Toyota MR2, a także kilka innych samochodów sportowych. Zanim firma skoncentrowała się na modelach produkowanych w większej liczbie egzemplarzy, z pomocą Toyotą Paseo w 1991 roku ponownie wprowadziła na rynek nowe coupé produkowane do 1999 roku, które w Europie było często dostępne tylko jako auto importowane.

Toyota Paseo była produkowana jako coupé i kabriolet

Zaprojektowany przede wszystkim na rynki Ameryki Północnej i Japonii model Paseo, od momentu wprowadzenia do sprzedaży w 1991 roku do zmiany modelu w 1995 roku, produkowany był najpierw tylko jako dwudrzwiowe coupé. Najbardziej charakterystyczna cecha mierzącej 4,14 m długości Toyoty Paseo: nietypowe ukształtowanie tyłu ze zintegrowanym w pokrywie bagażnika spoilerem, w którym jednocześnie umieszczone było trzecie światło hamowania. Ten element został utrzymany również w drugiej generacji Toyoty Paseo, która zaczęła pojawiać się na ulicach w 1996 roku. Najważniejsza nowość: oprócz lekko zmodyfikowanej wersji coupé do sprzedaży trafił drugi wariant nadwozia ─ Paseo jako kabriolet. W pierwszej otwartej wersji Toyoty Paseo producent postawił na klasyczną konstrukcję kabrioleta z elektronicznie otwieranym dachem wykonanym z tekstylnego materiału.

Silniki Toyoty Paseo

Na większość rynków w wersji importowej Toyota Paseo była seryjnie wyposażona w 1,5-litrowy silnik benzynowy, dzięki któremu w pierwszej fazie produkcji coupé mogło osiągnąć moc do 95 KM (70 kW). Silnik był montowany w połączeniu z czterostopniową automatyczną skrzynią biegów lub z ręczną pięciobiegową przekładnią. Od roku produkcji 1995 modele coupé i kabrio otrzymały ponadto silnik o nieco zredukowanej mocy. W zależności od kraju sprzedaży lub importu Toyota Paseo osiągała tak jak wcześniej moc 95 KM (70 kW). Na niektóre rynki producent wprowadził auto z motorem o mocy obniżonej do 90 KM (66 kW), aby móc zachować obowiązujące wówczas przepisy dotyczące emisji spalin.