Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-picnic-l-01.jpg

Toyota Picnic

Toyota Picnic Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Picnic, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

O marce Toyota śmiało można powiedzieć, że jest specjalistką od pojazdów przestronnych, wygodnych, idealnych do tego, aby wozić nimi całą rodzinę. Marka właściwe każdego roku wprowadza na rynek auto łączące w sobie wszystkie te cechy i dlatego jest coraz chętniej wybierana przez młodych rodziców jako niezawodna i czuła na ich potrzeby. Do grona modeli rodzinnych zalicza się niewątpliwie Toyota Picnic, która znana jest także pod nazwą Ipsum lub Avensis (w zależności od rynku zbytu). Toyota Picnic to klasyczny minivan, którego wprost nie sposób nie lubić. Japończycy wypuścili pierwszą generację tego pojazdu w 1995 roku, odnosząc całkiem spory sukces. Samochód ten miał, jak na połowę lat 90. ubiegłego stulecia, niezwykle opływowe kształty, lekko zaokrąglone na rogach reflektory i dość masywną bryłę, a więc doskonale wpisywał się w ówczesne kanony motoryzacyjnej mody. Pierwsza odsłona tego modelu była produkowana w latach 1995 - 2001, ale dopiero w 1996 roku Picnic stał się autem na eksport i wyruszył poza Japonię. Sukces modelu przyczynił się do stworzenia kolejnej jego generacji. Toyota Picnic w następnej edycji zjechała z taśmy montażowej w 2001 i była produkowana przez kolejne osiem lat, do 2009 roku. Użytkownicy zgodnie podkreślali wysoką niezawodność pojazdów z linii Picnic oraz wysoką wydajność silników, a szczególnym plusem było obszerne wnętrze auta.

Toyota Picnic drugiej generacji - miły, rodzinny i przyjazny samochód

Już od samego patrzenia na ten model robi się miło, a to za sprawą świetnego designu, który jest przyjazny nie tylko dla oka, ale także dla użytkownika pod względem praktycznym. Przyjrzyjmy się Toyocie Picnic najpierw z wierzchu. Widać zwartą sylwetką, która z tyłu jest lekko poderwana do góry. W drugiej generacji pojazd otrzymał odświeżone zewnętrze: krawędzie maksymalnie wyoblono, nowe reflektory nabrały bardziej zadziornego wyrazu, natomiast elegancko zarysowana linia po obu stronach zderzaka ciekawie optycznie wyszczupliła samochód. Japończycy postawili na przyjazny, przejrzysty i estetyczny wygląd samochodu w jego wnętrzu. Zostało ono utrzymane w jasnych odcieniach plastików i tapicerki, co tylko zwiększało poczucie przestronności interioru w tym modelu. Oczywiście, poza tym dostępne były modele z klasycznymi ciemnymi wykończeniami. Konsola centralna w Toyocie Picnic zasługuje na szczególną uwagę ze względu na swoją zwartą konstrukcję, która pozostawia całkiem sporo miejsca w obszarze między fotelami kierowcy i pasażera. To właśnie dzięki wspomnianej przestrzeni samochód ten stanowił idealny rodzinny wóz. Toyota Picnic jako samochód używany to pojazd wyposażony w elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, wspomaganie kierownicy, autoalarm, immobiliser, a także system ABS oraz regulowaną wysokość siedzenia kierowcy. Samochód używany Toyota Picnic to auto posiadające pięcioro drzwi oraz siedem miejsc siedzących, które (mowa o tylnych rzędach) dało się rozłożyć i przerobić w ten sposób na łóżko. W związku z tym samochód ten był idealny na wszelkiego rodzaju wycieczki w teren i na wakacje.

Toyota Picnic - dane techniczne

W pojazdach z linii Picnic stosowano głównie silniki benzynowe o mocy wynoszącej 128 KM i pojemności skokowej rzędu 2 l (dodatkowo samochód ten miał również wersję z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem). Do tego rodzaju motoru producenci proponowali manualną 5-stopniową przekładnię lub 4-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Maksymalna prędkość modelu Toyota Picnic wynosiła 180 km/h, zaś czas potrzebny na rozpędzenie się do 100 km/h to ok. 12,4 sekundy. Napęd przenoszony był na przednią oś. Jeśli chodzi o konsumpcję paliwa, to na dystansie 100 km w cyklu mieszanym oscylowało ono wokół 9,2 litra. Pojemność baku miała natomiast 60 l, co dawało możliwość przejechania ok. 650 km na jednym pełnym tankowaniu. Z kolei obszerny bagażnik po złożeniu siedzeń uzyskiwał pojemność przekraczającą 1400 litrów. To wszystko sprawiało, że minivan Picnic był świetnym autem dla rodzin z dziećmi w różnym wieku.