Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-supra-l-01.jpg

Toyota Supra

Toyota Supra Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota Supra, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Toyota Suptra trafiła na rynek motoryzacyjny w 1978 roku i była dzieckiem swojej epoki. Pierwsza generacja tego modelu była nieco kanciasta i cechowała się mocno ściętym tyłem, dzięki czemu pojazd wyróżniał się nieco futurystycznymi kształtami. Jego następcą była wersja Supry drugiej generacji, która pojawiła się w 1981 roku, i pod względem stylistycznym była zapowiedzią tego, co miało się stać z samochodowym designem w rozpoczynającej się dekadzie. Projektanci zachowali nowoczesny kształt i dodali otwierane reflektory. Poza tym model ten miał już sterowane elektrycznie lusterka oraz szyby, co do niedawna stanowiło wyjątek w autach codziennego użytku. Trzecią generację Toyoty Supry japoński koncern zaprezentował w 1986 roku. Wygląd wciąż przywodził na myśl wizje pojazdów z przyszłości, jednak w tym przypadku nieco podniesiono tył samochodu, dzięki czemu zyskał on optyczną lekkość. Rok po premierze Toyota pokazała Suprę w wersji Turbo, która otrzymała mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, odpowiedzialny za zwiększenie stabilności pojazdu, a także turbodoładowany silnik, dzięki czemu Supra uzyskała jeszcze lepsze sportowe osiągi. Czwarta generacja modelu ujrzała światło dzienne w 1992 roku i była ostatnią z tej linii modelowej. Stylem odpowiadała zmianom, jakie przeżywał rynek motoryzacyjny wraz z nastaniem lat 90. Obłe kształty, szerokie zaokrąglone reflektory i lekka sylwetka to wyróżniki Toyoty Supry sprzed ponad dwudziestu lat.

Toyota Supra czwartej generacji - sportowy elegancki pojazd do miasta

Toyota Supra zadebiutowała w 1992 roku, zaś jej seryjna produkcja ruszyła rok później. Pojazd ten łączył w sobie sportowe walory i sylwetkę oraz praktyczne miejskie zastosowanie. Poza tym doskonale się prezentował. Obecnie samochód używany Toyota Supra jest atrakcyjnym i stylowym autem, które może zachwycić niejednego miłośnika motoryzacji. W swojej ostatniej wersji Supra otrzymała zupełnie nowe nadwozie typu hatchback coupé oraz zaokrągloną karoserię. Modernizację przeszły również reflektory, które powiększono i nadano im obły kształt. Stylowego charakteru dodawały temu samochodowi eleganckie obręcze kół oraz tylne światła, które składały się z rzędu okrągłych lamp po prawej i lewej stronie. Spoiler wyciągał nieco ogólną bryłę pojazdu ku górze, dzięki czemu całość zyskiwała lekki wygląd. W 1994 roku Toyota dodała do gamy modeli Supra wersję z dachem targa. W ten sposób uzyskano pojazd, który nadawał się świetnie na letnie wycieczki. Zdejmowany centralny element dachu umożliwiał jazdę i odczucia podobne do tych cechujących kabriolet. Wysoka przednia szyba oraz osłonięte bocznymi szybkami tylne siedzenia tworzyły z tego auta szykowny, ale i sprawiający wiele frajdy wóz do sportowej jazdy. Produkcję modelu zakończono w 2002 roku. Dziś pojazd ten uważany jest za legendarne auto z Japonii, zaś samochód używany to legenda na czterech kołach, której trudno odmówić sportowego zacięcia i pięknej sylwetki.

Toyota Supra czwartej generacji - dane techniczne i spalanie

Toyota Supra w wersji europejskiej została zaopatrzona w dwa rodzaje silników. Może się wydawać, że to niewielki wybór, ale w przypadku tego wozu w zupełności wystarczający. Benzynowy silnik o pojemności 3 l był dostępny z mocą 220 KM i generował zużycie paliwa na poziomie 15 l na 100 km. Z taką jednostką napędową pojazd rozpędzał się do maksymalnej prędkości 240 km/h, a do setki dobijał w czasie około 10 s. Silniki z turbodoładowaniem były dostępne w dwóch wariantach mocy - 280 KM i 330 KM. W pierwszym przypadku spalanie wynosiło mniej więcej 15 l na 100 km, w drugim zaś 20 l na takim samym dystansie. Pierwszy z wymienionych silników osiągał prędkość 100 km/h po około 7 s, drugi zaś po upływie 5 s. Maksymalna prędkość wynosiła odpowiednio 256 km/h oraz 262 km/h. W modelu Toyota Supra montowane były trzy rodzaje skrzyń biegów. Były to czterobiegowe automatyczne przekładnie oraz pięcio- lub sześciostopniowe manualne skrzynie. Dzięki zastosowaniu silnika Turbo, zwiększono dynamikę modelu oraz zredukowano tak zwaną "turbodziurę", co usprawniło i złagodziło pracę silnika.