- Strona startowa
- Samochod
- Volkswagen
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Golf 3
Volkswagen null Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Volkswagen Golf 3
-
Volkswagen Golf III GTI Pickerl NEU
€ 6 980,-- 229 574 km
- 11/1994
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, AT-8301 Kainbach bei Graz -
Volkswagen Golf Cabriolet 1.9 TDI Highline III Cabrio/ Klima/ 15"/ SH/ AHK
€ 3 800,-- 243 000 km
- 04/2001
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
-
5,2 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
140 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-45144 Essen -
Volkswagen Golf Cabriolet 1.9 TDI Highline III Cabrio/ Klima/ 15"/ SH/ AHK
€ 3 800,-- 243 000 km
- 04/2001
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
-
5,2 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
140 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-45144 Essen -
Volkswagen Golf III Aus Erster Hand Variant 2:0 Pacific
€ 2 150,-- 310 171 km
- 02/2003
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-52249 Eschweiler -
Volkswagen Golf III CL | Servo | Glass SD el. | Metallic
€ 4 950,-- 133 352 km
- 08/1995
- 44 kW (60 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-41065 Moenchengladbach -
Volkswagen Golf III 2.8 VR6 Aut. 5 Türig Sammlungsauflösung
€ 15 980,-- 129 928 km
- 03/1994
- 128 kW (174 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
-
7,8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, DE-64293 Darmstadt -
Volkswagen Golf III Cabriolet*BONJOVI*Sitzheizung*
€ 1 488,-- 87 588 km
- 03/1997
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-30952 Ronnenberg StT Empelde Region Hannover -
Volkswagen Golf III Variant 1.9 TDI
€ 3 000,-- 249 963 km
- 01/1997
- 81 kW (110 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-98617 Meiningen -
Volkswagen Golf Cabriolet Golf III Cabrio 1.8 Bon Jovi
€ 1 500,-- 168 000 km
- 04/1996
- 55 kW (75 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
7,9 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, DE-69469 Weinheim
Volkswagen Golf 3, ze względu na długie lata produkcji, uznawany jest za auto klasyczne. Obecnie to najczęściej wybierany samochód używany. Za sprawą dużej popularności można go uznać za auto kultowe. Na czym zatem polega popularność Volkswagen Golfa 3?
Fenomen Golfa 3
Volkswagen Golf 3 na rynku pojawił się pod koniec 1991 roku. Już wtedy, mimo zmienionej formy, zyskał ogromne uznanie. Przyczyniły się do tego niskie koszty eksploatacji, a także ogromna wygoda, jaką oferowało niebanalne wnętrze. Nawet ubogie wersje wyposażenia oferowały ład i porządek we wnętrzu, co było, i nadal jest, ogromną zaletą. Oczywiście, im bogatsza wersja, tym ładniejsze wnętrze, ale wielu użytkownikom Volkswagen Golfa 3 wystarczała już podstawowa wersja. Warto nadmienić, że materiały użyte do budowy auta są wysokiej jakości. To właśnie dzięki nim dziś na drogach można spotkać bardzo zadbane modele z początków produkcji - nawet samochód używany cieszy się dużą popularnością na rynku. Swoją popularność Golf 3 zawdzięcza również gamie silników, które napędzały ten model auta. Volkswagen Golfa 3 mógł napędzać jeden z 12 silników benzynowych lub jeden z 6 silników wysokoprężynch. Na szczególną uwagę zasługują benzynowe silniki 1.6 (1598 cm3, 75 KM) i 1.8 (1781 cm3 i 75 KM) , ponieważ są one zdecydowanie najpopularniejsze wśród samochodów używanych. Cechują się niskim spalaniem i bezawaryjnością. Zadbane silniki, w których regularnie były wymieniane elementy eksploatacyjne, potrafiły pracować nawet przez 300 tysięcy kilometrów (i to bezawaryjnie). Wśród diesli zdecydowanie najlepszym silnikiem okazuje się 1.9 TDI, który wykorzystywany był nawet w późniejszych modelach Volkswagena. Cechował się on mocą 90 KM, pojemnością 1896 cm3 , a także maksymalnym średnim spalaniem na poziomie 7 l oleju napędowego. W gamie silników Volkswagen Golfa 3 znajdowały się również silniki benzynowe 1.4 o pojemności 1391 cm3 i mocy 60 KM, 1.6 GT o pojemności 1595 cm3 i mocy 101 KM, 1.8 GT o pojemności 1781 cm3 i mocy 90 KM, a także 2.0 GTI o mocy 115 KM i pojemności 1984 cm3. Wszystkie silniki diesla, z którymi oferowany był Volkswagen Golf 3, miały pojemność 1896 cm3, wszystkie również wyposażone były w pompę wtryskową, ale różniły się jednak mocą. Silnik 1.9D, produkowany w latach 1991-1997, oferował moc 64 KM, 1.9 SDI, produkowany w latach 1995-1997, również cechował się mocą 64 KM, 1.9 TD/GTD, sprzedawany w latach 1991-1997, miał natomiast moc 75 KM. Znaczące zmiany nastąpiły w 1993 roku. Silniki diesla zyskały turbodoładowanie, co skutkowało zwiększeniem ich mocy, a także prędkości maksymalnej. 1.9 TDI i 1.9 TDI Syncro (napęd na 4 koła), oferowane w latach 1993-1997, miały moc 90 KM, a ich prędkość oscylowała wokół 180 km/h. Była ona większa o około 20 km/h od 1.9 TD/GTD popularnego w latach 1991-1997. Prawdziwa rewolucja nastąpiła jednak w 1996 roku, kiedy to został wypuszczony na rynek silnik 1.9 TDI o mocy 110 KM. Prędkość aut z tym silnikiem wzrosła do 193 km/h, co pozwoliło zbliżyć się do osiągów aut z silnikiem benzynowym.
Volkswagen Golf 3 wersje sportowe
Volkswagen zdecydował się również na wypuszczenie Golfa 3 z zacięciem sportowym. To właśnie sportowy Golf 3 jest najbardziej poszukiwanym samochodem używanym. Sportowy Volkswagen Golf 3 używany z zadbanym wnętrzem i silnikiem może jednak kosztować zdecydowanie więcej na rynku wtórnym niż model tradycyjny. Wyposażeniem nie odbiega wersji „cywilnych”, ale znaczące zmiany nastąpiły w układzie napędowym. Pierwszy sportowy Volkswagen Golf 3 powstał w 1991 roku. Silnik 2.0 GTI miał pojemność 1984 cm3, 115 KM i rozpędzał auto do zawrotnych 200 km/h. Produkowany był w latach 1991 – 1997, ale już w 1992 roku Volkswagen zdecydował się na wypuszczenie 16-zaworowej wersji tego silnika. Większa liczba zaworów zaowocowała tym, że moc maksymalna silnika wzrosła do 150 KM, a prędkość maksymalna do 217 km/h. Najrzadszym, ale za to najbardziej poszukiwanym modelem Volkswagen Golfa 3, jest MK3 VR6. Wyposażony w silnik w układzie V 2.8 VR6 o pojemności 2792 cm3 i mocy 174 KM rozpędzał auto do 230 km/h. Cecha charakterystyczna auta z tym silnikiem to ogromne przyspieszenie. Pierwsza "setka" osiągana była po zaledwie 7.8 s, co robi wrażenie nawet w dzisiejszych czasach. Warto wspomnieć, że ów silnik wyposażony był w 12 zaworów, czyli na każdy cylinder przypadały 2 zawory. W 1994 roku silnik VR6 doczekał się znacznej modyfikacji. Od tego czasu jego pojemność skokowa wynosiła 2861 cm3, moc maksymalna 190 KM, a prędkość maksymalna 237 km/h. Auto wyposażone w ten silnik dysponowało również napędem na 4 koła. Na rynku samochodów używanych można spotkać zadbane modele MK3, jednak cechują się one wysoką ceną i często są po modyfikacjach.
Volkswagen Golf 3 – wersja rajdowa
W latach 1992-1994 Volkswagen opracowywał rajdową wersję Volkswagen Golfa 3. Model ten wyposażony był w silnik A59 o pojemności skokowej 1999 cm3, mocy maksymalnej 275 KM i moment obrotowy sięgający 367 Nm. Znaczące różnice występują nie tylko w układzie napędowym i osiągach rajdowego Golfa 3, ale również w samym wyglądzie auta. Zostało ono poszerzone, zmniejszony został również prześwit, a całości dopełniały inne zderzaki i masywny spojler na dachu. Ponadto samochód ten dysponował napędem na 4 koła i 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna była wyższa niż 250 km/h, a 100 km/h osiągane było w 4.2s. Volkswagen Golf 3 z silnikiem A59 był zdecydowanie najszybszym samochodem tej generacji. Warto zaznaczyć, ze powstało tylko kilka modeli tego pojazdu, a jeden z nich obecnie znajduje się w Muzeum Volkswagena w Wolfsburgu, drugi jest w rękach prywatnych. Wyprodukowany został także trzeci egzemplarz, ale prawdopodobnie został rozbity w trakcie testów. Volkswagen Golf 3 z silnikiem A59 jest jedynym samochodem w tej serii, który nie występuje jako używany. Brak też informacji o jego sprzedaży czy licytacji. Volkswagen Golf 3 to zdecydowanie najczęściej występujący samochód używany. Duże zainteresowanie zawdzięcza nie tylko spalaniu czy osiągom, ale również ponadczasowej ergonomii wnętrza. Bryła auta jest unikatowa, co sprawia, że sprawdza się doskonale nawet w obecnej rzeczywistości. Duża ilość miejsca czy pojemność bagażnika sprawiają, że Volkswagen Golf 3 to idealne auto dla każdego użytkownika dróg.