- Strona startowa
- Samochod
- Volkswagen
- Volkswagen Golf
- Volkswagen Golf 4
Volkswagen null Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen null, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Volkswagen Golf 4
-
Volkswagen Golf GTI Golf IV Cabrio GTI 2.0 TSI DSG PDC Bi-Xen. R-Kam.
€ 13 899,-- 122 129 km
- 07/2012
- 155 kW (211 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-86899 Landsberg am Lech -
Volkswagen Golf IV R32 HGP bi Turbo EXP € 46.980,-
€ 48 480,-- 69 371 km
- 10/2003
- 177 kW (241 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
11,6 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
278 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, AT-8301 Kainbach bei Graz -
Volkswagen Golf R IV 3.2 V6 cat 5 porte R32
€ 20 500,-- 202 823 km
- 01/2000
- 177 kW (241 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-10147 Torino -
Volkswagen Golf VOLKSWAGEN GOLF IV R32
€ 31 000,-- 18 000 km
- 01/2003
- 178 kW (242 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
0 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-26250 LIVRON-SUR-DROME -
Volkswagen Golf IV 1.6 Automatik |HU AU NEU| |Klimaanlage|
€ 3 950,-- 126 134 km
- 10/1999
- 74 kW (101 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-81829 München -
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI KLIMA
€ 1 890,-- 212 565 km
- 06/2000
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-31061 Alfeld (Leine) -
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI Ocean+Klima+TÜV
€ 5 999,-- 133 200 km
- 05/2003
- 74 kW (101 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Diesel
-
5,2 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
140 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-38120 Braunschweig -
Volkswagen Golf IV 1,6 Variant Ocean, Klima, TÜV Neu
€ 1 998,-- 270 000 km
- 12/2004
- 77 kW (105 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
7,2 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
173 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-50374 Erftstadt -
Volkswagen Golf IV Variant /Klima
€ 2 990,-- 170 000 km
- 11/2005
- 77 kW (105 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
7,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
166 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-73037 Göppingen
Legendarny już Volkswagen Golf 1 na niemieckich drogach pojawił się w roku 1974 r., po trwających przeszło 7 lat pracach konstrukcyjnych. Wysiłek inżynierów z Wolfsburga (miejscowość, w której znajduje się fabryka VW) włożony w opracowanie nowego modelu opłacił się. Od początku istnienia marki wyprodukowano i sprzedano prawie 30 milionów egzemplarzy tych aut. Co więcej, dziś Golf to wyjątkowo chętnie kupowany samochód używany. Łączna liczba właścicieli tego czterokołowca jest więc naprawdę imponująca - co widać na niemal każdej polskiej drodze. Dotychczas pojawiło się siedem generacji Golfów, każda z nich cieszyła się (i cieszy nadal) ogromną popularnością i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Wystarczy spojrzeć na wciąż rosnącą popularność modelu Golf 4.
Volkswagen Golf 4 - godny następca wielkich przodków
Golf 1 pojawił się jako następca kultowego Garbusa - Volkswagena Beetle, szybko stał się (zgodnie z nazwą jego producenta) samochodem dla każdego, powtarzając przy tym spektakularny sukces poprzednika. W swoich czasach Golf 1 był samochodem innowacyjnym - montowany poprzecznie silnik umieszczono z przodu, a zastosowany w nim napęd na przednią oś nie był wówczas standardem. Volkswagen Golf 4 również zapoczątkował nową epokę. Jego produkcję rozpoczęto w 1997 roku, a dokładnie w czerwcu 2002 roku fabrykę opuścił Golf z numerem 21 517 415, pobijając tym samym rekord ustanowiony przez Garbusa wiele lat wcześniej. Sama nazwa Golf wywodzi się od Golfsztormu - podpowierzchniowego prądu zatokowego na północym Atlantyku.
Pierwsze wrażenie
Warto wiedzieć, że stylistyka nadwozia Volkswagen Golf 4 jest dziełem Harmuta Warkusa, który wcześniej projektował dla marki Audi. Jego przejęcie od konkurencji okazało się być dobrym pomysłem. Wyglądem model nawiązuje do Golfa 1 (zwłaszcza w stylistyce słupka C), a specjaliści od designu twierdzą, że jest on niemal ikoną i wzorcem dla całej przyszłej generacji. Pojazd ten oparty jest na tej samej płycie podłogowej co Audi A3 czy Škoda Octavia. W odróżnieniu od poprzednich wersji odznacza się lepszymi proporcjami, dzięki czemu nawet po latach prezentuje się bardzo dobrze. Golf 4 to typowy samochód kompaktowy. Niewielkie rozmiary pozwalają na wygodną jazdę po mieście, a także gwarantują wygodę podczas dalszych podróży.
Modele i wersje
Podstawowe modele Golfa 4 to oczywiście klasyczny, 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Dodatkowo - od 1999 r. Volkswagen wprowadził wersję kombi. Produkowano także kabriolet, ale co istotne pod względem technicznym nie był to Golf 4, a jego poprzednik - Golf 3. Koncern wypuścił także 2 wersje sportowe - GTI oraz R32. Uwagę zwraca zwłaszcza wersja R32 z racji zastosowania napędu na obie osie oraz zainstalowania mocnego silnika o mocy 241 KM. Zmieniono także stylistykę zderzaków i innych elementów, tak by auto prezentowało się bardziej drapieżnie.
Co kryje pod maską Volkswagen Golf 4?
Odpowiedź na to pytanie nie będzie prosta. Volkswagen Golf 4 wyposażano w jeden z 13 silników benzynowych lub jeden z 8 silników wysokoprężnych. Największą popularnością cieszą się używane Golfy 4 z silnikami benzynowymi o pojemności 1.4, 1.6 lub 2.0. Miłośnicy tego modelu zachwalają zwłaszcza silnik 1.6 o mocy 77 kW (105 KM) z racji jego wydajności i bezawaryjności. Jeśli chodzi o silniki diesla, to najbardziej polecany jest turbodiesel 1.9 TDI. Ze względu na popularność używany i sprawny Volkswagen Golf 4 z takim silnikiem to jednak prawdziwa rzadkość. W przypadku, gdy Golf ma zostać przerobiony na gaz, fachowcy zalecają silniki starszej generacji, takie jak 8V 1.6 (moc:101 KM) lub 2.0 (moc:115 KM). Golf z innym niż wymienione wyżej silnikiem też będzie się sprawdzał, należy jednak liczyć się z możliwą większą awaryjnością. Volkswagen Golf 4 to pierwszy model tej linii, który (po 1998 roku) miał w fabrycznym standardzie ESC (elektroniczną kontrolę stabilności) oraz asystenta hamulców, co znacznie zwiększyło jego bezpieczeństwo.
Największe zalety...
Przystępna cena (jak na samochód używany z lat 1997 - 2003) to podstawowy argument przemawiający za Golfem 4. Mimo drobnych niedociągnięć, samochód ten jest uznawany za stosunkowo bezawaryjny i ekonomiczny w utrzymaniu. Z pewnością ważna okazuje się także prostota konstrukcji, która ułatwia samodzielne dokonywanie napraw. W przypadku większych "problemów" Golfa, znalezienie warsztatu specjalizującego się w naprawach tego modelu nie nastręcza najmniejszych trudności, to samo dotyczy zresztą części zamiennych. Golf 4 to wdzięczny w prowadzeniu pojazd, jego kabina jest dość funkcjonalna, na wielkość bagażnika także nie można narzekać.
i wady Volkswagen Golfa 4
Nie ma samochodów idealnych - Golf 4 nie stanowi tu wyjątku. Niemal każdy posiadacz tego modelu narzeka zwłaszcza na niedopracowaną elektrykę. Najczęściej szwankują podnośniki szyb, silniki wycieraczek czy zamek centralny. Dodatkowo modele Golfa 4 sprzed 2002 r. charakteryzują się słabą jakością wykończenia wnętrza, co przejawia się trzaskami i stukotem obniżającym komfort jazdy. Wady te na szczęście nie są znaczne, a ich usunięcie nie obciąży znacznie kieszeni - oczywiście, przy założeniu, że samochód zostanie zakupiony w stanie co najmniej dobrym.
Na co zwracać uwagę, kupując używanego Volkswagen Golfa 4
Kupując Golfa 4, należy mieć na uwadze fakt, że jest to jeden z najbardziej popularnych samochodów używanych. Znaczny popyt sprawia, że niestety nie brakuje sprzedawców, którzy, korzystając z tego zainteresowania i dobrej opinii modelu, próbują "pozbyć się" auta powypadkowego lub niesprawnego. Zalecane jest więc dokładne sprawdzenie pojazdu przed ewentualnym zakupem. Golf 4 jest jednym z najlepiej zabezpieczonych przed korozją modeli, dlatego obecność rdzy oznacza (niemal ze 100% pewnością) nienależycie wykonane prace blacharsko-lakiernicze.
Szerokiej drogi
Podsumowując: decydując się na samochód z tak zwanej niższej klasy średniej, warto poszukać sprawnego i zadbanego Volkswagen Golfa 4, który zapewni stabilność, ekonomiczność i pozytywne wrażenia podczas jazdy - z pewnością nikogo nie rozczaruje.