Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen LT

Volkswagen LT Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen LT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volkswagen LT to rodzina niezwykle popularnych samochodów dostawczych i niewielkich samochodów ciężarowych. Dwie generacje tych aut były produkowane w latach 1975 – 2006. Volkswagen LT był chętnie kupowany przez firmy w całej Europie. Do dziś jest to bardzo pożądany samochód używany. Nabywają go firmy i przedsiębiorcy, których nie stać na nowe auto. Powodem popularności jest to, że na przykład używany Volkswagen LT I, pomimo wieloletniej eksploatacji i 300 000 km przebiegu, nadal sprawuje się bardzo dobrze. Grzechocze, hałasuje, ale pracuje raczej bez zarzutu. Używany Volkswagen LT to pojazd stworzony do ciężkiej pracy. To auto doceni każdy, kto miał przyjemność posiadać w firmie tego rodzaju „współpracownika”. Wielu użytkowników potrafiło nie tylko wypełnić całą ładownię auta po brzegi, ale jeszcze podczepić do samochodu dwuosiową przyczepę. I Volkswagen LT nie miał z tym problemu. To naprawdę w pełni wielozadaniowy samochód używany – na rynku aut z drugiej ręki dostępnych jest mnóstwo wersji, od klasycznych samochodów transportowych, które mogą się przydać w typowej firmie budowlanej czy przewożącej meble, aż po busy, które mogą wygodnie przewieźć do 14 osób. Nie brakuje także aut z zabudowami specjalnymi. Dzięki temu każdy przedsiębiorca znajdzie nadwozie dla siebie.

Pierwsza generacja Volkswagen LT

Volkswagen LT I był produkowany przez 20 lat – od 1975 do 1995 roku. W tym czasie z taśmy produkcyjnej zjechało prawie 500000 egzemplarzy. Samochód nie grzeszy specjalną urodą, ale jest za to pakowny. Zgodnie z założeniem konstruktorów, auto miało zabierać niewiele miejsca na drodze, a równocześnie oferować dużo powierzchni do transportu. Wymusiło to zastosowanie ciekawej konstrukcji. Silnik w Volkswagen LT umieszczono pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera. Napęd przekazywany jest za pomocą wału napędowego na tylną oś. Jego umiejscowienie wyjaśnia też specyficzny kształt kabiny samochodu. Poza oryginalnym wyglądem, jest ona przestronna i wygodna, mogą w niej podróżować 3 osoby. W niektórych, większych wersjach istnieje nawet możliwość montażu łóżek w poprzek kabiny auta, dzięki czemu jest to także idealny samochód używany na dalekie trasy. Volkswagen LT I produkowany był w wielu wariantach, aby przedsiębiorcy mogli dobrać odpowiednią dla siebie wersję. LT 28 miał masę całkowitą 2,8 t, LT 31 – 3,1 t, a LT 35 – 3,5 t. Samochód był oferowany w 2 rozstawach osi. Poza tym produkowano całą paletę nadwozi – furgon, kombi, skrzynię czy platformę z szoferką, przydatną do przewozu materiałów budowlanych albo węgla. Specyficzna konstrukcja auta sprawia, że nawet najmniejszy Volkswagen LT w wersji furgon, mający 2020 mm szerokości i 4500 mm długości, oferował przestrzeń ładunkową o powierzchni 5,5 m2. Do tego można było przewozić na niej długie przedmioty, albowiem przestrzeń ładunkowa ma ponad 3000 mm długości. Auto jest także szerokie, co okazuje się dodatkowym atutem przy transporcie towarów. W 1983 roku Volkswagen LT został zmodernizowany, a zmiany objęły przede wszystkim montaż nowych i mocniejszych jednostek napędowych. Producent odpowiedział także na zapotrzebowanie producentów, którzy chcieli większych aut i wprowadził do oferty nowe nadwozia. Na przestrzeni lat delikatnie zmieniał się wygląd samochodu. W 1986 zmodyfikowano kształt reflektorów, w 1993 osłonę chłodnicy i kilka innych elementów. Dziś Volkswagen LT I to już dość leciwy samochód używany, mimo to nadal cieszący się dużym zainteresowaniem. Pojazd jest tani, łatwy do naprawy, części są niedrogie, a odpowiednia eksploatacja i serwisowanie sprawiały, że wielu właścicieli potrafiło nim przejechać 300 000. km bez większych awarii. Na rynku aut używanych można znaleźć szereg wersji nadwozia. Dostępne są na przykład 2- i 4-drzwiowe kabiny. Auto było także produkowane jako van (3-, 4- i 5-drzwiowy). Jednostki napędowe nie porażają mocą, ale są w miarę oszczędne i przede wszystkim trwałe. Volkswagen LT I mógł być napędzany silnikami benzynowymi 2.0 l R4 (71 i 75 KM) lub większymi, benzyniakami o pojemności 2.4 l R6 o mocy 90 i 94 KM. Pod maską samochodu były także montowane silniki Diesla – brytyjski Perkins 2.7 l o mocy 65 KM, 2.4 D R6 o mocy 69 i 75 KM, turbodoładowane 2.4 TD R6 o mocy 92 i 102 KM oraz turbodoładowane 2.4 l R6 TDIC o mocy 95 KM. Z wszystkimi jednostkami napędowymi współpracowała manualna skrzynia 4-biegowa. Wymiary samochodu różniły się w zależności od wersji. Przykładowy Volkswagen LT I z 4-drzwiową kabiną miał 4840 mm długości, 2020 mm szerokości i 2550 mm wysokości. Rozstaw osi mierzył 2500 mm.

Volkswagen LT II – nadal przyjazny, lecz bardziej nowoczesny i ładniejszy

W 1996 roku Volkswagen wprowadził do produkcji następcę. Samochód powstał we współpracy z koncernem Mercedes. Volkswagen LT II to także bardzo popularny i pożądany samochód używany, który również ma szereg zalet. Aby auto stało się bardziej przyjazne dla użytkownika, całkowicie zmieniono jego konstrukcję. Silnik umieszczono podłużnie pod maską, dzięki czemu może być ona krótka. Napęd nadal przekazywany jest na tylną oś za pomocą wału napędowego. Pojazd cieszy się zainteresowaniem ze względu na bardzo dużą funkcjonalność. Dostępne są nadwozia typu furgon, z oddzieloną od kabiny skrzynią ładunkową, która może być otwarta lub pokryta brezentem. Kabina może być: pojedyncza i 2-osobowa lub podwójna i 4-drzwiowa, dla 5 pasażerów. Dla tych przedsiębiorców, którym potrzebne było auto z zamkniętym nadwoziem, Volkswagen LT II produkowano w wersji van w różnych konfiguracjach. Istniał wariant, w którym auto mogło wygodnie transportować dodatkowe 3 osoby na tylnej kanapie, a z tyłu zostawała jeszcze duża ilość miejsca. Jest to zatem w pełni wielozadaniowy samochód używany, który może równocześnie przewozić kilku pracowników oraz narzędzia i materiały. Kabina samochodu okazuje się przestronna i wysoka, kierowca może korzystać z wysokiej pozycji za kierownicą, która zapewnia mu dobrą widoczność. Wsiada się do niej bardzo wygodnie, za sprawą szerokich drzwi umieszczonych za przednią osią. Jest też sporo miejsca pomiędzy fotelami z przodu. Nic zatem dziwnego, że auto pokochali kurierzy i dostawcy. Zaletą tego samochodu jest także szeroki dostęp do części i zamienników, co oznacza niedrogą eksploatację. Volkswagen LT II był produkowany w 3 rozstawach osi, można także znaleźć model używany w wersjach specjalistycznych, na przykład: z otwartą ładownią i małym dźwigiem HDS, wóz pomocy drogowej, samochód–chłodnię do przewozu żywności czy auto z opuszczaną lawetą z tyłu do transportu mebli. Używany Volkswagen LT II może być napędzany silnikiem benzynowym 2.3 l o mocy 143 KM. Wiele osób decyduje się na ten samochód używany ze względu na oszczędne silniki wysokoprężne. Pod maską samochodu montowano następujące jednostki Diesla: 2.5 l SDI (75 KM), 2.5 l R5 TDI (83 KM, 90 KM, 95 KM, 102 KM, 110 KM), 2,8 TDI (125 i 131 KM) oraz 2.8 l TDI z listwą common rail (158 KM). Wymiary auta zależne są od wersji nadwozia. W wariancie furgon Volkswagen LT II ma 4835 mm długości, 1933 mm szerokości i 2355 mm wysokości. Trudno dziś wyobrazić sobie firmę, która nie posiadałaby auta, przeznaczonego do przewozu pracowników, towarów, narzędzi albo przystosowanego do specjalistycznych funkcji. Używany Volkswagen LT II to bardzo dobra propozycja dla wymagających przedsiębiorstw.