Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Polo 6N

Volkswagen Polo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen Polo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Historia VW Polo rozpoczęła się w 1975 roku, gdy niemiecki producent zauważył rosnące zapotrzebowanie na niewielkie, ekonomiczne i miejskie pojazdy. Pierwsza generacja co prawda bazowała na Audi 50, późniejsze były już jednak oryginalnymi konstrukcjami Volkswagena. Pod symbolem 6N kryje się trzecia generacja Polo. Model czasem jest też oznaczany jako Mark 4. VW Polo 6N zadebiutował w 1994 roku i przetrwał na europejskim rynku przez niemal dekadę. Model ugruntował pozycję Polo jako jednego z filarów oferty Volkswagena obok większych pojazdów - Golfa oraz Passata. W okresie produkcji Polo 6N Volkswagen stał się już wielkim globalnym koncernem motoryzacyjnym, więc platforma, na której powstało Polo, była użyta jeszcze do innych pojazdów. Na niej bazował na przykład SEAT Ibiza Mark 2 oraz dostawczy VW Caddy Mk2. Skrócona platforma została też wykorzystana do mniejszego Volkswagena Lupo oraz Seata Arosy. Produkcję VW Polo 6N zakończono w 2003 roku - wtedy model został zastąpiony przez wersję 9N. VW Polo 6N w 1995 roku zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. Wyprzedził go jedynie rywal z tego samego segmentu - Fiat Punto.

Praktyczny i rozsądny Volkswagen

Auto od początku było sprzedawane w wersji z trzema i pięcioma drzwiami. Dziś to standard w tej klasie, ale na początku lat 90. nie było to takie oczywiste. Na przykład dwie poprzednie wersje VW Polo były dostępne jedynie w trzydrzwiowych odmianach. Z czasem do oferty 6N weszły też wersje kombi oraz sedan, który był sprzedawany jako Polo Classic. VW Polo 6N pierwszej poważnej modernizacji doczekał się w 1999 roku. Pojazd po tym faceliftingu jest zwykle oznaczany jako Typ 6N2. Samochód po zmianach zyskał zupełnie nowy wygląd - inne były przednie światła oraz grill. Ale to nie wszystko - Volkswagen zapewniał, że blisko 70% komponentów w wersji 6N2 zostało zmodyfikowanych. Standardem stały się też wtedy poduszki powietrzne dla kierowcy i dla pasażera. Zarówno wersja sprzed, jak i ta po modernizacji, jest uważana za niezwykle solidny samochód używany. Zdaniem wielu ekspertów wykonanie auta było znacznie lepsze, niż w przypadku konkurencji takiej jak chociażby Nissan Micra, Peugeot 206, Renault Clio czy też Fiat Punto. Auto nieco odstawało natomiast, jeśli chodzi o prowadzenie i komfort jazdy. O tym, że był to bardzo dobrze wykonany pojazd, może świadczyć to, że nieznacznie zmieniona odmiana Polo Classic była sprzedawana na wielu rynkach, na przykład w Argentynie, jeszcze wiele lat po zakończeniu produkcji samochodu w Europie. Auto powstawało przede wszystkim w fabryce VW w Wolfsburgu, choć było produkowane też przez pewien czas w niemieckim Zwickau, w Bratysławie, w Buenos Aires, hiszpańskiej Pampelunie, a także w Poznaniu.

Silniki i technika w VW Polo 6N

Po miejskim aucie tego typu oczywiście nie należy spodziewać się ponadprzeciętnych osiągów. Jednak większość motorów z VW Polo 6N doskonale sprawdzała się w mieście czy na trasie. Pojazdy z pierwszych dwóch lat produkcji są dość wolne, zwłaszcza te z jednostkami 1.0 i 1.2, które generowały odpowiednio 45 i 55 KM mocy. Poza nimi dostępnych było jeszcze siedem silników benzynowych i dwa wysokoprężne. Najmocniejszy był ten w Polo GTI - miał pojemność 1,6 l i moc 125 KM. Jako samochód używany, wyjątkowo ceniony jest model VW Polo 6N 1.4 TDI. Ten turbodoładowany wariant zapewnia całkiem przyzwoite osiągi przy bardzo ograniczonym popycie na paliwo. Topowa wersja 1.6 16V GTI przyspieszała do 100 km/h w 8,7 s i rozpędzała się maksymalnie do prędkości 215 km/h. Jednak nie wszystkie odmiany były tak dynamiczne. Na przykład wersja 1.0 SPI potrzebowała aż 18 s, by osiągnąć prędkość 100 km/h. Niewiele szybsze były odmiany 1.0 MPI oraz 1.3 SPI. Polo w wersji hatchback oferowało 245 l pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń można było uzyskać natomiast 975 l, a w wersji kombi - nawet ponad 1200 litrów. Auto uzyskało trzy gwiazdki na pięć w teście bezpieczeństwa Euro-NCAP. VW Polo 6N, może z wyjątkiem wariantu GTI, nie zapewnia wyjątkowych wrażeń z jazdy. Jest to jednak bardzo dobre auto do miasta. Pali stosunkowo niewiele, jest małe, ale pakowne, a zarazem solidne oraz trwałe. Jeśli ktoś na co dzień porusza się po zatłoczonych ulicach, a na szybkie trasy wyjeżdża tylko okazjonalnie, to niewykluczone, że VW Polo trzeciej generacji okaże się dla niego autem wręcz idealnym.