Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen Scirocco, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volkswagen Scirocco to auto produkowane już od wielu lat. Pierwszy model został zaprezentowany w 1974 roku w Genewie podczas targów motoryzacyjnych. Samochód zachwycił swoim atrakcyjnym wyglądem - jednak to nie tylko ta cecha zaważyła na jego popularności. Nie da się ukryć, że modele dwóch pierwszych generacji, które były produkowane od lat 70. aż po 1992 rok, zyskały miano kultowych. Również Volkswagen Scirocco III, produkowany od 2008 roku urzeka efektownym kształtem. Budzi też zainteresowanie dobrą ceną i solidnością cechującą zresztą także jego poprzednie wersje. Nazwa samochodu nie bez powodu kojarzy się z czymś egzotycznym. Włoskie słowo scirocco oznacza gorący i zarazem suchy wiatr, który wieje znad Afryki oraz Półwyspu Arabskiego w stronę Morza Śródziemnego, niosąc ze sobą piaszczysty pył znad Sahary. Wypada przypomnieć, że istnieje cała grupa modeli VW, których nazwy były zainspirowane wdzięcznie brzmiącymi określeniami wiatrów.

Sportowa sylwetka i przemyślane szczegóły nowego Volkswagen Scirocco

Nieco drapieżna, zwracająca uwagę sylwetka tego samochodu sprawia, że nie można przejść koło niego obojętnie. Dynamiczne kształty auta to bez wątpienia coś, co szczególnie kusi poszukiwaczy doskonałego motoryzacyjnego piękna. Charakterystyczne przednie światła, przywodzące na myśl dzikie oczy kociego drapieżcy, również w nowej odsłonie słynnego modelu Volkswagena hipnotyzują. To, co uległo zmianie, to nowa osłona chłodnicy oraz budowa wlotu powietrza, która ma zapewniać optymalne chłodzenie silnika pojazdu. Zastosowany wlot powietrza ma intrygującą strukturę plastra miodu. W aucie unowocześniono też przednie reflektory. Zmiany można dostrzec również w oświetleniu umieszczonym z tyłu. Z pewnością na uwagę zasługuje przód Volkswagen Scirocco III, który dzięki swojemu specyficznemu wyglądowi, w tym także dzięki czarnym elementom aerodynamicznym, sprawia podczas jazdy optyczne wrażenie wtapiania się w powierzchnię, po której się porusza. Nawet, gdy ktoś zdecyduje się na używany Scirocco SW III, może być pewny tego, że samochód będzie robił wrażenie swoim nowoczesnym stylem. Volkswagen Scirocco III to sportowe coupé, które przejawia charakter zarówno w elementach od razu rzucających się w oczy, jak i w detalach. Jego dynamiczną sylwetkę i nowoczesny styl podkreślają takie nowe szczegóły jak choćby oryginalnie wyglądające ciemnoczerwone tylne reflektory. Trzeba dodać, że wykorzystano w nich technologię LED, która posłużyła też do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i została zastosowana w zewnętrznych lusterkach. Volkswagen Scirocco tej generacji otrzymał dodatkowo nowe lakiery i wzory felg.

Wersje wyposażeniowe Volkswagena Scirocco produkowane po 2008 roku

Auto, które posiada efektowne „opakowanie”, byłoby jednak mało interesujące, gdyby nie kusiło tym, co kryje w swoim wnętrzu. Volkswagen Scirocco na szczęście nie rozczarowuje po bliższych oględzinach. Volkswagen Scirocco III występuje w pięciu wersjach wyposażeniowych - najtańszy jest Scirocco, nieco droższy to GTS, wyżej w hierarchii plasuje się Scirocco R, a jeszcze doskonalszy to Perfectline. Najdroższy i najbardziej komfortowy jest natomiast Perfectline R-Style. W wersji podstawowej Scirocco posiada sportowe fotele przednie z regulacją wysokości, tylną kanapę, 3-ramienną kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszytą skórą, a także elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Pewną nowością jest tkanina tapicerki siedzeń - ''Matthew''- ma ona charakterystyczny wzór w kratę. Najtańsza wersja modelu została wyposażona w regulowaną automatycznie klimatyzację ''Climatronic'', komputer pokładowy MFA Plus, a także asystenta podjazdu. Wszystkie Volkswageny Scirocco (z wyjątkiem Scirocco R) po przeprowadzonym w 2014 roku faceliftingu posiadają takie udoskonalenia jak alternator odzyskujący energię w momencie hamowania czy system Start&Stop. Auta produkowane po 2008 roku, czyli Scirocco trzeciej generacji, wiele zapożyczyły od Golfa GTI (choć Scirocco jest szersze oraz niższe od Golfa). Dotyczy to zarówno ich wyglądu, jak i wnętrza. Takim zapożyczeniem jest między innymi kierownica, a także zegary w charakterystycznych głębokich tubach. Trzeba przyznać, że mimo tego, iż materiały, które posłużyły do wykończenia wnętrza są lepszej jakości niż te, wykorzystywane wcześniej, wrażenie komfortu po chwili może nieco słabnąć. Dzieje się tak ze względu na to, że pojazd ma dość niewiele przestrzeni w środku, zwłaszcza gdy nie siedzi się z przodu. Świetną rekompensatą jest jednak system ułatwiający siadanie z tyłu, czyli funkcja Easy-Entry. Za duży plus Scirocco można uznać ponadto fakt, że bagażnik może zmieścić naprawdę sporo - jego pojemność wynosi 312 l.

Mocniejszy niż dotychczas silnik i wytrzymałość Volkswagena Scirocco

Nie każdego stać na zakup nowego auta. Choć tańsze wersje nowego Volkswagena Scirocco charakteryzują się dość przystępnymi cenami, to część kierowców może brać pod uwagę jedynie kupno pojazdu na rynku wtórnym. Samochód używany powinien być przede wszystkim w dobrym stanie, warto także wybierać modele cieszące się opinią odpornych na rozmaite usterki. Jak wiadomo, korzenie Scirocco sięgają Golfa, uważanego za pojazd o małej awaryjności i wysokiej wytrzymałości. Trzeba przede wszystkim zaznaczyć, że silniki we wszystkich Volkswagenach Scirocco produkowanych po 2008 roku wyróżniają się większą mocą w stosunku do silników używanych u poprzedników. Dobrą wiadomością, także dla osób planujących kupić samochód używany, jest to, że te nowoczesne silniki w każdym Volkswagenie Scirocco działają dość oszczędnie. Poprawiła się ich moc, a więc także osiągi. Tańsze wersje gwarantują, że są w stanie osiągnąć prędkość 200 km/h i w ciągu 10 sekund mogą jechać z prędkością 100 km/h. Pod maską Volkswagenów nowej generacji kryją się silniki o pojemności 1.4 do 2 litrów. Maksymalna moc silnika, według ustaleń producenta, to 265 km. Wiosną 2015 roku pojawił się na rynku Volkswagen Scirocco GTS - auto jest napędzane dokładnie tym samym silnikiem co Golf GTI. Silniki stosowane w produkowanych obecnie Volkswagen Scirocco są łączone z 6-biegowymi skrzyniami ręcznymi. Są to benzynowe silniki 1.4 TSI, 2.0 TSI oraz wysokoprężne turbodiesle 2.0 TDI. Wersje silnikowe 2.0 TSI zużywają umiarkowane ilości paliwa - średnio 10-11 l/100 km. Wybierając auto z turbodieslem, można liczyć na to, że spalanie paliwa będzie nieco mniejsze - 6-7 l/100 km. Wszystkie silniki w nowym Scirocco są turboładowane z bezpośrednim wtryskiem paliwa - to istotna informacja dla osób, które chcą kupić samochód używany. Ocenia się, że Volkswagen Scirocco przez pierwsze 50 000 km zachowuje się praktycznie idealnie. Gdy auto ma na swoim liczniku dużo wyższą wartość, mogą pojawić się już drobne usterki. Pociechą okazuje się jednak to, że części do Volkswagena Scirocco są tanie. Jeśli marzy się o samochodzie sportowym i ma być to, z wiadomych przyczyn, używany Scirocco nowej generacji prawdopodobnie spełni oczekiwania. Jest bowiem bez wątpienia mniej awaryjnym autem niż większość sportowych modeli - stanowi przy tym groźną konkurencję choćby dla Alfa Romeo GT.