Volkswagen T2 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen T2, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Volkswagen T2
-
Volkswagen T2
€ 4 950,-- 999 999 km
- 07/1974
- 35 kW (48 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-75446 Wiernsheim -
Volkswagen T2 LEGGERE DESCRIZIONE
€ 7 990,-- 96 000 km
- 08/1969
- 41 kW (56 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-00175 Roma - Rm
Legendarny Volkswagen T2, zwany w Polsce „Ogórkiem”, był produkowany nieprzerwanie przez prawie 50 lat. W 1967 roku zastąpił swoją poprzednią wersję T1, a ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki w Brazylii w 2013 roku. W Ameryce Południowej występował jako Volkswagen Kombi, a ostateczne zaprzestanie produkcji nastąpiło z powodu wejścia w życie nowych przepisów, które nałożyły na producentów z São Bernardo konieczność wyposażania samochodów w system ABS oraz poduszki powietrzne. Volkswagen T2 Kombi nie był w stanie sprostać nowym wymaganiom, dlatego kierownictwo fabryki w Brazylii podjęło decyzję o zaprzestaniu wytwarzania T2. Era legendarnych „Ogórków”, których ostatni egzemplarz trafił do muzeum koncernu w Hanowerze, dobiegła końca. Samochód wyprodukowany w milionach egzemplarzy na stałe wpisał się jednak w historię motoryzacji, a dla wielu wciąż pozostaje autem kultowym. Początki produkcji Volkswagen T2 przypadają na końcówkę lat '60, kiedy to samochód stał się ulubionym środkiem transportu hipisów. Cała historia niemieckiego transportera, a także pozycja, którą zajmuje w kulturze popularnej, sprawiają, że Volkswagen T2 jest wciąż poszukiwany na rynku samochodów używanych. Auto dla wielu Europejczyków jest uosobieniem najlepszych wspomnień z dzieciństwa i okresu dorastania. Wakacyjne wyjazdy z rodzicami na campingi południowej części kontynentu to popularny sposób spędzania urlopów w bogatych Niemczech, Holandii czy Austrii lat '70 - dlatego używany Volkswagen T2 jest tak bardzo poszukiwanym samochodem na rynku wtórnym. W ofercie aut z drugiej ręki można znaleźć zarówno dobrze utrzymane egzemplarze, jak i pojazdy nadające się do renowacji.
Najwspanialszy samochód świata
Volkswagen T2 należy do niewielkiej grupy najwspanialszych samochodów świata i ma zdolność wzbudzania najlepszych uczuć. Jest obiektem pożądania dla kolejnych pokoleń, które marzą o dalekich podróżach na jego pokładzie. Legenda pojazdu skłoniła kierownictwo Volkswagena do wznowienia sprzedaży T2 także w Europie. Samochód został unowocześniony technicznie, ale w stylistyce pozostał klasycznym „Ogórkiem”. Nabywcom pozostającym pod urokiem legendy zaoferowano wersję Camper z wyposażeniem turystycznym w limitowanej serii Last Edition. Wewnątrz Volkswagen T2 znalazły się: łóżko, stalowy zlewozmywak, stół, a także lodówka i kuchenka gazowa. Samochód nie jest jednak tani i trzeba za niego zapłacić ponad 130000 złotych. Klientom niedysponującym tak pokaźnymi sumami pozostaje szukanie Volkswagen T2 na rynku wtórnym. Jak wspominano, wśród oferowanych egzemplarzy można znaleźć samochód używany nadający się do normalnej eksploatacji bądź pojazd do całkowitego remontu. W Polsce nie brakuje jednak osób zajmujących się restaurowaniem zabytkowych samochodów, dlatego można się spodziewać, że liczba Volkswagen T2 na drogach wcale nie będzie drastycznie maleć. Volkswagen T2 przez lata przeszedł sporo modyfikacji - jednak wersje z początku produkcji w Niemczech niewiele się od siebie różnią. Auto zaprezentowane w 1967 roku wyróżniało się panoramiczną przednią szybą oraz podłużnymi oknami bocznymi. Charakterystyczne okrągłe lampy przednie oraz centralnie umieszczone logo Volkswagena na stałe wpisały się do kultury masowej. Początkowo pod maską Volkswagen T2 znalazł się silnik 1.6 o mocy 47 KM. Samochód został też przedłużony o 100 mm w stosunku do swojej poprzedniej wersji. Unowocześniona została tylna oś, dzięki czemu samochód stał się bardziej stabilny. Volkswagen T2 nie poddaje się tak łatwo podmuchom wiatru, jak jego poprzednik, i prowadzi się znacznie lepiej. Bezpieczniej też wychodzi pokonywanie zakrętów, do czego przyczyniły się modyfikacje w zawieszeniu. Samochód jest prosty w konstrukcji i dlatego nie sprawia wielkich problemów, a wszelkie awarie bardzo łatwo usunąć. We wnętrzu auta najbardziej charakterystyczne wydają się płasko osadzona kierownica i wysoka pozycja kierowcy. W ciągu 10 lat od premiery wyprodukowano 4,5 mln sztuk Volkswagen T2. Rok 1977 był jednocześnie dla Volkswagena najbardziej intensywny pod względem liczby zatrudnionych pracowników i rozwoju fabryk. Rok później zaprezentowano wersję z napędem na cztery koła, która wzbudziła prawdziwą sensację. Testy przeprowadzone na tunezyjskiej pustyni pokazały, że Volkswagen T2 ze wspomnianym napędem jest także świetnym autem terenowym. Kolejne wersje silników zyskiwały większą pojemność oraz moc. Od lat '70 produkowano motor 1.6 z mocą 50 KM, a później 1.7 62 KM, 1.8 68 KM i wreszcie - 2.0, 70 KM. W fabryce brazylijskiej powstała także jednostka napędzana alkoholem z trzciny cukrowej, jednak taki samochód używany na pewno byłby trudny do znalezienia w Europie.
Poszukiwanie żywej legendy
Niemiecka produkcja Volkswagen T2 zakończyła się w 1979 roku, kiedy to „Ogórka” zastąpiła kolejna wersja - Volkswagen T3. Zgodnie z ówczesną polityką koncernu, produkcję Volkswagen T2 przeniesiono do Meksyku, a następnie do Brazylii, gdzie samochód wytwarzany był aż do 2013 roku. Używany Volkswagen T2 pochodzi zazwyczaj z Europy, chociaż można także znaleźć propozycje sprowadzenia auta z USA. Trudno powiedzieć, gdzie zachowały się najmniej zniszczone egzemplarze. Kupując ponadczterdziestoletni samochód używany, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na stan karoserii i zawieszenia. Blachy niezaatakowane przez rdzę praktycznie się nie zdarzają. Korozja jest naturalnym procesem, któremu, wcześniej czy później, podlegają wszystkie metale nieszlachetne. Stan samochodu zależy więc przede wszystkim od tego, w jaki sposób pojazd był eksploatowany. Najlepiej kupić samochód używany w oryginalnym kolorze. Na fabrycznej powłoce lakierniczej znacznie łatwiej będzie ocenić stan karoserii niż w aucie przemalowanym. Zasadnicze znacznie dla stanu karoserii będą miały wykonane wcześniej naprawy blacharskie. Ważne jest, czy pod warstwą nowej farby znajduje się prawdziwa blacha czy zaprawa szpachlowa. Jeżeli w poszyciu pojazdu znajduje się wiele miejsc wypełnionych szpachlówką, oznaczać to będzie wątpliwą jakość przeprowadzonych napraw. Karoserie samochodów z koncernu Volkswagen na szczęście zawsze cieszyły się dobrą opinią. Całość konstrukcji, jak w przypadku większości genialnych wynalazków, jest na tyle nieskomplikowana, że przeciętny miłośnik motoryzacji poradzi sobie z ewentualnymi naprawami. Stare silniki z początku produkcji były chłodzone powietrzem, dlatego posiadając taki model, należy uważać na wskaźnik temperatury. W późniejszych egzemplarzach zastosowano już chłodzenie płynem. Wielu miłośników samochodów poszukuje modelu auta używanego, który bezpośrednio przywoła ich najlepsze wspomnienia. Nabywając auto, tak naprawdę kupuje się także wrażenia, które się z nim wiążą, co szczególnie dotyczy starych, kultowych pojazdów, do których niewątpliwie zalicza się Volkswagen T2.