Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen up!

Volkswagen up! Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen up!, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pierwszą generacją modelu Volkswagen Lupo pochodzący z Wolfsburga koncern Volkswagena udowodnił, że pojazd bazujący na dużej serii modelowej ze zredukowanym zużyciem paliwa do 3 litrów jest jak najbardziej realny. “Trzylitrówka” w latach 1998-2005 była najwyższą linią produkcyjną bazującą na modelu Volkswagen Lupo. Rynkowy sukces oszczędnego wozu z silnikiem Diesla nie był jednak zadowalający, dlatego producent w konstruowanym w Brazylii następcy, modelu Volkswagen Fox, zrzekł się stosunkowo kosztownego wariantu trzylitrowego. W innej formie odżyła ekologiczna koncepcja z Wolfsburga: od roku 2007 roku konstruktorzy pokazywali różne modele z na nowo opracowanej rodziny pojazdów, która zastąpiła model Volkswagen Fox i w ten sposób do gamy modelowej wprowadzone zostały różne warianty nadwozi. Był to sygnał ze strony koncernu Volkswagena, który teraz skupiał się na wzmocnieniu swoich pojazdów innowacyjnymi i przyjaznymi dla środowiska technologiami oraz cieszącym się coraz większym zainteresowaniem napędem elektrycznym. Zgodnie z tym nowoczesnym podejściem rodzina pojazdów otrzymała energetyczną nazwę Volkswagen up!, co było dowodem na zaczynający się w niemieckiej firmie przełom.

W roku 2011 w linii modelowej Volkswagen up! pojawiła się mała miejska limuzyna

Następca modelu Lupo – miejskie auto w małym formacie – zostało wprowadzone do linii Volkswagen up! W 2001 roku. Limuzyna o ściętym tyle była podobna w swojej podstawowej formie do Volkswagen Lupo, jednak do dyspozycji pasażerów był rozstawo osi wynoszący 2,5 m, przy zachowanej tej samej długości 3,5 m, co równocześnie dawało większe niż w poprzednim modelu wnętrze. Podstawowa wersja modelu Volkswagen up!, dostępna w dwóch wersjach nadwozia z trzema i pięcioma drzwiami, była produkowana w słowackich zakładach Volkswagena. Wersja pięciodrzwiowa funkcjonowała jako van pod nazwą Volkswagen Space Up!. Dodatkowo w planach był pojazd z napędem hybrydowym z lekkich materiałów, który najpierw został zaprezentowany jako auto koncepcyjne Volkswagen up! w 2009 roku.

Silniki modelu Volkswagen up!

Jeśli chodzi o silniki w modelach serii Volkswagen up!, inżynierowie z Wolfsburga postawiali na dwie benzynowe jednostki napędowe w dwóch wariantach. Silniki o pojemności skokowej wynoszącej 1,0 l miały moc 60 KM (44 kW). Najmocniejszy motor z turbosprężarką osiągał moc 86 KM (63 kW). W planach była także seria „trzylitrówek” na ropę. Tę rolę spełniały silniki Diesla o mocy 75 KM (55 kW). Emisja CO2 w tych modelach zamykała się w 80 gramach na każdy kilometr jazdy. Poza tym inżynierowie planowali także elektryczne wersje modelu Volkswagen up!. Obok modelu hybrydowego seria miała zostać uzupełniona o model VE E-up!, czyli o pojazd zasilany czystą energią.