- Strona startowa
- Samochod
- Volvo
- Volvo 240
Volvo 240 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo 240, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Volvo 240
-
Volvo 240 2.0i GL
€ 10 800,-- 235 050 km
- 01/1988
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
7,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, FR-75013 PARIS -
Volvo 240 GL *ZV*Servo*TÜV
€ 1 500,-- 385 669 km
- 04/1993
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-26180 Rastede-Hahn -
Volvo 240 244
€ 3 500,-- 171 000 km
- 09/1987
- 81 kW (110 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-1830 Machelen -
Volvo 240 244 GLE *** Top-Jahreswagenzustand
€ 12 900,-- 161 108 km
- 03/1989
- 83 kW (113 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
9,6 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, DE-33609 Bielefeld -
Volvo 240 GL Classic mit H-Zulassung
€ 17 950,-- 110 000 km
- 11/1991
- 85 kW (116 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
-
12,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, DE-91735 Muhr am See -
Volvo 240 GL Classic
€ 2 250,-- 273 463 km
- 12/1990
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
0,1 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Dealer, DE-73642 Welzheim -
Volvo 240
€ 5 500,-- 157 000 km
- 01/1988
- 72 kW (98 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-1790 Affligem -
Volvo 240 GL
€ 3 299,-- 274 000 km
- 12/1990
- 85 kW (116 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-71404 Korb -
Volvo 240 2.3 GL
€ 3 700,-- 193 686 km
- 10/1987
- 84 kW (114 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
-
0,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, ES-28370 Chinchón
Surowy design, który miał wkrótce stać się znakiem rozpoznawczym dużych limuzyn i kombi skandynawskiej produkcji, już w połowie lat 60. odświeżył wizerunek szwedzkiej marki Volvo w klasie średniej. Tę koncepcję realizowaną początkowo w serii Volvo 140 konstruktorzy kontynuowali także w przypadku Volvo 240, które po raz pierwszy zjechało z taśmy w 1974 roku. Model 240 dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych kształtował image marki przez prawie dwie dekady. Powód był prosty: ze względu na konstrukcję i wyposażenie ten produkowany do 1993 roku pojazd uznawany był za jeden z najbezpieczniejszych samochodów tamtych czasów. Pod względem wizualnym potwierdzenie tej tezy stanowiły nietypowe, potężne zderzaki pokryte grubą warstwą gumy. Ze względu na znaczne walory użytkowe w późniejszym okresie produkcji w szczególności były poszukiwane wersje kombi jako przestronne rodzinne youngtimery. Wśród oldtimerów Volvo prawdziwą rzadkością były modele z nadwoziem coupé, które wyprodukowano w niewielkim nakładzie. Auta te były skonstruowane na bazie Volvo 240 przez włoskie studio projektowe Bertone pod nazwą Volvo 262C.
Kombi serii Volvo 240
Volvo 240 doskonale sprzedawało się za oceanem i w Skandynawii. W wielu europejskich krajach na ulicach najczęściej można było spotkać wersję kombi. Dzięki długości niemal 4,85 m i kanciastej tylnej części Volvo 240 w wersji kombi zapewniało ponadprzeciętną w tej klasie ilość miejsca w środku. Ponadto taka konstrukcja umożliwiła zamontowanie trzeciego rzędu siedzeń. Za sprawą dwóch miejsc instalowanych przeciwnie do kierunku jazdy Volvo 240 należało do wąskiej grupy pięciodrzwiowych aut wyższej klasy średniej, które seryjnie zjeżdżały z taśmy również jako pojazdy siedmiosiedzeniowe. Facelifting nie przyniósł znaczących zmian, jednak kombi 240 zyskało nowy tył, w którym wąskie poziome światła zastąpiono szerszymi.
Limuzyny i coupé serii Volvo 240
Limuzyny serii Volvo 240 zjeżdżały z taśmy od 1974 roku jako klasyczne czterodrzwiowe sedany. Modele produkowane do 1993 roku dzięki długości około 4,82 m i wymiarom niemal takim jak kombi zapewniały pasażerom z tyłu wystarczającą ilość miejsca. Ponadto producent zlecił włoskiemu biuru projektowemu Bertone opracowanie wersji coupé opartej na platformie Volvo 240. Auto zjeżdżało z taśmy od 1975 do 1984 roku pod nazwą Volvo 262C. Od 1978 do 1981 roku Bertone tworzyło Volvo w wersji coupé ze specjalnym wyposażeniem, które obecnie należy do najrzadszych dwudrzwiowych samochodów serii Volvo 262.
Silniki Volvo 240
Na początku produkcji w 1974 roku model 240 w wersji początkowej dysponował silnikiem benzynowym o pojemności 1,9 l, który pozwalał limuzynom i kombi osiągać moc 82 KM (60 kW). W niektórych krajach do programu wprowadzono topowy model z jednostką V6 o pojemności skokowej 2,7 litra. Od 1979 roku Volvo 240 było również dostępne z sześciocylindrowym napędem Diesla o pojemności skokowej 2,4 l, który był dostarczany przez VW.