Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-940-l-01.jpg

Volvo 940

Volvo 940 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo 940, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Limuzynami i kombi swojej Serii 700 szwedzki producent samochodów Volvo zaprezentował na początku lat 80. generację modeli wyższej klasy średniej wyróżniających się ponadprzeciętną ochroną pasażerów oraz dużą powierzchnią bagażową (w przypadku kombi). Koncept ten miał charakteryzować wizerunek tradycyjnej szwedzkiej marki także w przyszłości, tak więc projektując następną generację, Skandynawowie pracowali przede wszystkim nad dalszym udoskonaleniem systemu bezpieczeństwa. Prototyp wyższej klasy średniej osiągnął w 1990 roku dojrzałość pozwalającą na produkcję seryjną i został zaprezentowany pod nazwą Volvo 940. Podczas gdy niezwykle kanciasta karoseria kombi niemal nie zmieniła się wizualnie w stosunku do pięciodrzwiowych Volvo 740, zjeżdżające z taśm produkcyjnych limuzyny Volvo 940 otrzymały nowy wygląd z zaokrągloną rufą.

W roku produkcyjnym 1997 Volvo 940 zmienia nazwę na Volvo S90/V90

940 pozostawał w ofercie przez niemal sześć lat do roku 1996, kiedy to producent przemianował tę linię produkcyjną, wprowadzając oznaczenia serii S90 oraz V90. Volvo 940 były ostatnimi modelami, jakie konstruktor zaprojektował samodzielnie przed przystąpieniem do amerykańskiego koncernu Forda. Jego pojazdy, zwłaszcza kombi linii 940, stały się w wielu krajach niezmiernie lubianymi youngtimerami, ponieważ po wmontowaniu dwóch dodatkowych miejsc w bagażniku używać ich można jako siedmiosiedzeniowców.

Jako pięciosiedzeniowe kombi Volvo 940 oddaje do dyspozycji ponad 1000 l przestrzeni ładunkowej

Przy bagażniku o długości ponad jednego metra i szerokości dokładnie 1,5 m, do Volvo 940 kombi z seryjnym wyposażeniem i pięcioma siedzeniami załadować można 1000 l bagażu. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ładunkowa zwiększa się dwukrotnie, do ponad 2000 l. Dodatkowym plusem jest to, że po złożeniu tylnego siedzenia kombi tym transportować można ładunki o długości do 1,94 m. Przy takiej pojemności kombi 940 mogły równać się niemalże z klasą małych samochodów transportowych. Ze względu na swoją bezkompromisowo skierowaną na maksymalne wykorzystanie powierzchni konstrukcję, Volvo 940 należało do największych kombi na rynku.

Nowe wytyczne systemu bezpieczeństwa dla Volvo 940 od 1993 roku produkcji

Już od chwili wprowadzenia go na rynek w 1990 roku Volvo 940 uznany został za jeden z najbezpieczniejszych modeli, jakie oferowali producenci w wyższej klasie średniej. W 1993 Szwedzi jeszcze bardziej ulepszyli ochronę przeciwzderzeniową, wyposażając swoje limuzyny i kombi w system zwany Side Impact Protection System (SIPS). W tym celu 940 otrzymały specjalne podpory zabezpieczające w drzwiach i w przednich siedzeniach, a w połowie lat 90. także dodatkowe boczne poduszki powietrzne.

Wersje silnikowe Volvo 940

W pierwszej wersji silnikowej szwedzki konstruktor posłużył się czterocylindrowymi motorami o klasie pojemności 2 l, dzięki którym Volvo 940 dochodził do maksymalnej mocy 112 KM (82 kW). Najlepszym modelem w wersji z czterema cylindrami był Volvo 940 z silnikiem turbo, który osiągał moc 165 KM (121 kW). Wśród Diesli stosowane były sześciocylindrowe silniki o mocy od 82 KM (60 kW) do 122 KM (90 kW).