Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-c30-l-01.jpg

Volvo C30

Volvo C30 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo C30, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mimo że szwedzki konstruktor samochodów Volvo w większości zajmował się produkcją pojazdów osobowych dla holenderskiego producenta DAS i od roku 1975 poszerzył swoją ofertę o modele w segmencie małych i kompaktowych samochodów, to jeszcze przez długi okres czasu był on postrzegany jako specjalista od dużych limuzyn i kombi o podwyższonych standardach bezpieczeństwa. Niewiele w tym obrazie marki zmieniły wprowadzone w 1976 modele Volvo z serii produkcyjnej 300. Dopiero wraz z pojawieniem się dziesięć lat później serii 400 producentowi udało się wejść na rynek małych oraz średnich samochodów i stworzyć w połowie lat 90. bazę dla wprowadzenia limuzyn i kombi Volvo S 40 i Volvo V 40. Próba długofalowego utrzymania na rynku modeli samochodów kompaktowych okazała się jednak fiaskiem wraz z pojawieniem się Volvo 480, produkowanym w latach 1986-1995. Powstała luka w programie Volvo, którą dopiero w roku2006 wypełniło Volvo C 30 – nowy model w klasie samochodów kompaktowych.

Volvo C 30 wniósł do klasy samochodów kompaktowych ekstrawagancki design

Już poprzednik Volvo C 30, czyli Volvo 480, zwracał na siebie uwagę za sprawą nietypowego designu, któremu przy pomocy chowanych reflektorów i osobno otwierającej się tylnej szyby (będącej jednocześnie klapą bagażnika) nadano ekstrawaganckiego charakteru. Ten ostatni element został zastosowany celowo aby przywołać w pamięci legendarny model Volvo P1800 ES z lat 70., któremu na skutek formy będącej kombinacją coupé i kombi ze szklaną tylną szybą nadano w Niemczech przydomek „trumny Królewny Śnieżki”. Podobna, wyciągnięta maksymalnie do tyłu szklana szyba stała się też znakiem rozpoznawczym Volvo C 30. Ten samochód typu hatchback obserwowany z przodu posiadał typową dla rodziny Volvo maskę – a to za sprawą prostokątnych reflektorów i wąskiej osłony silnika. Mocno pochylona konstrukcja szklana tyłu samochodu miała jednak jedną zasadniczą wadę – ograniczała ona ładowność bagażnika do zaledwie 251 litrów.

Silniki benzynowe dla Volvo C 30

Volvo C 30 miał do dyspozycji sześć różnych silników benzynowych o pojemności skokowej od 1,6 do 2,4 l. Wśród tych silników znalazł się także jeden o pojemności skokowej 1,8 l, który został specjalnie zaprojektowany dla benzyny wysokooktanowej lub bioetanolu. Model podstawowy Volvo C 30 był napędzany silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 100 KM (74 kW), który rozpędzał samochód z napędem na przednie koła maksymalnie do 185 km/h. Średnie zużycie paliwa według danych podawanych przez producenta wynosiło 7,0 l (167 g/km CO2). Sportowy silnik miał natomiast pojemność 2,4 l, moc ponad 170 KM (125 kW) i pozwalał Volvo C 30 osiągnąć prędkość maksymalną 220 km/h. Silnik ten zużywał średnio 8,4 l (200 g/km CO2). Model topowy silnika z turbodoładowaniem dawał moc 230 KM (169 kW) i rozpędzał samochód do prędkości 240 km/h. Jego zużycie paliwa wynosiło 8,7 l (203 g/km CO2).

Silniki Diesla Volvo C 30

Najoszczędniejszy model napędu dla Volvo C 30 był silnikiem Diesla o pojemności 1,6 l, który został wyposażony w system start-stop. Dzięki tej nowince technicznej limuzyna zużywała zaledwie 3,9 l paliwa, co przekładało się na wskaźnik emisji CO2 na poziomie 104 g/km. Silnik bez start-stop, czyli bez opcji automatycznego wyłączania przy postoju samochodu, o pojemności 1,6 l w Volvo C 30 zużywał w cyklu mieszanym 4,5 litrów, emitując do atmosfery 119 g CO2 na przejechany kilometr. Silnik Diesla Common-Rail z turbodoładowaniem, pojemnością skokową 2,0 l i mocy 136 KM (100 kW) dawał natomiast zużycie 5,7 l i wydzielał 151 g/km CO2. Liderem wśród jednostek z zapłonem samoczynnym był pięcio-cylindrowy silnik turbo o mocy 180 KM (132 kW), który rozpędzał Volvo C 30 do prędkości 225 km/h a setkę osiągał w 7,7 sekundy. Silnik w tej wersji zużywał średnio 6,2 litra oleju napędowego przy emisji CO2 na poziomie 164 g/km.