Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-s40-side

Volvo S40

Volvo S40 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo S40, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volvo S40 po raz pierwszy ujrzało światło dzienne w 1995 roku. Pierwotnie projektanci mieli mu nadać nazwę S4, ta niewiele wcześniej została jednak zarezerwowana przez Audi. Literka "S" oznacza tutaj "saloon" – słowo w wielu krajach stosowane wymiennie z określeniem sedan. W tym samym roku został wprowadzony do produkcji model V40, przez wielu uznawany po prostu za drugą (choć wczesną) generację S40. Obydwa samochody produkowane były w fabryce Nedcar położonej w Holandii (powstawały tutaj też pojazdy Forda). Zarówno Volvo S40, jak i V40, zostały oparte na popularnej płycie wykorzystywanej też między innymi do konstrukcji samochodu Mitsubishi Carisma. Na kolejną generację trzeba było czekać niemalże dziesięć lat. W roku 2004 na rynek wkroczyło Volvo V50. Samochód ten został oparty na płycie P1 i w zdecydowanej liczbie przypadków posiadał nadwozie kombi. Zwrócić uwagę należy na specyficzne podejście, jakie Volvo wykazuje wobec nazewnictwa kolejnych generacji. Większość koncernów trzyma się tego samego określenia wobec produkowanego przez siebie konkretnego tyu auta. Firma ze Szwecji nadaje pojazdom nowe nazwy nawet po wprowadzeniu zmian, które mogłyby zostać uznane za kosmetyczne. Auta Volvo cechują się wytrzymałością i często się zdarza, że podczas swojego życia kilkakrotnie zmieniają właściciela. Zdecydowanie warto nabyć samochód używany tej marki.

Volvo S40 – samochód, który reklamował Spike Jonze

Volvo S40 było produkowane w latach 1995-2004. Jest ono klasycznym sedanem. Wiele aut tego typu w dalszym ciągu możemy zobaczyć na drogach Polski i Europy. Uwagę klientów przyciąga do nich przede wszystkim znaczna żywotność samochodów. Nie bez znaczenia są też ich parametry techniczne oraz minimalistyczny, ale elegancki krój karoserii. V40 to wersja kombi swojego bliźniaczego modelu. Debiutowała ona zimą roku 1995 podczas Pokazu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. W tworzenie auta zaangażowany był nowy w owym czasie dyrektor projektowy Volvo – wywodzący się z Wielkiej Brytanii Peter Horbury. Model V40 należy uznać za znaczny sukces firmy – podczas wyborów Najpiękniejszego Samochodu Świata we Włoszech otrzymał on pierwszą nagrodę. Modele V40 i S40 przeszły pierwszy facelifting w roku 2000. Metamorfoza wiązała się przede wszystkim z drobnymi korektami maski oraz powiększeniem świateł, zarówno przednich, jak i tylnych. Zmiany dotyczyły także napędu i wyposażenia samochodu. Auta z silnikiem Diesla otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa. Pojawiło się także nowe zawieszenie, układ sterowania oraz większe opony. Volvo V50 uznawane za drugą generację S40 ujrzało światło dzienne w roku 2004. Jego produkcja z kolei odbywała się w belgijskiej Gandawie. Tym razem zdecydowana większość kluczowych komponentów została zaprojektowana i stworzona przez Volvo. Podobne rozwiązania dotyczące elementów silnika znajdziemy jednak w Mazdzie 3 oraz Fordzie Focusie. Auto zostało wyposażone w nadwozie kombi i szybko znalazło uznanie krytyków, zostało bowiem nominowane do dwóch prestiżowych nagród: Światowego Samochodu Roku oraz Kanadyjskiego Samochodu Roku. W tym wypadku należy wspomnieć również o ciekawej akcji marketingowej powiązanej z wprowadzeniem modelu na rynek. Był on bowiem reklamowany przez film pseudo-dokumentalny w reżyserii Spike a Jonze a.

Volvo S40 – jeden z najbezpieczniejszych samochodów używanych

Klasyczne Volvo S40, ochrzczone właśnie tym symbolem, możemy kupić właściwie jedynie jako samochód używany. Koncern zaprzestał produkowania tego modelu w roku 2004. Auto dostępne było z dosyć wydajną jednostką R4 (benzynową lub Diesla). Silnik w zależności od konkretnego modelu może osiągać moc od 90 do 200 koni mechanicznych. Pojemność natomiast może wahać się od 1587 do 1948 centymetrów sześciennych. Taka jednostka napędowa pozwalała pojazdowi rozpędzić się od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie od 7,3 do 13 sekund. Jak przystało na sedana, auto cechuje się niewielkimi gabarytami. Jego wymiary to 4,48 m (długość), 1,71 m (szerokość) oraz 1,41 m (wysokość). W bagażniku natomiast można umieścić łącznie 471 litrów. Naturalnie, wszystkie spokrewnione z Volvo S40 modele kombi (V40 i V50) mają zdecydowanie większe gabaryty (w tym przede wszystkim pakowność bagażnika). Używane Volvo S40 możemy również znaleźć z kilkoma różnymi odmianami skrzyń biegów. W znacznej ilości modeli zamontowano ręczną, pięciobiegową dźwignię. Niekiedy natrafimy też jednak na jeden z dwóch układów automatycznych (cztero- lub pięciobiegowy). Bardzo ważny jest fakt, że Volvo v40 jako pierwszy samochód na świecie zdobyło cztery gwiazdki w niezależnym rankingu bezpieczeństwa EURP-NCAP. Przód auta posiada aż sześć stref zgniotu. Odpowiednio dobrane gatunki stali sprawiają, że rama konstrukcyjna jest wyjątkowo odporna na deformację. Rzecz jasna o bezpieczeństwo pasażerów pomaga dbać także system precyzyjnie rozlokowanych poduszek powietrznych.