Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-s80-l-01.jpg

Volvo S80

Volvo S80 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo S80, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Debiutancka generacja modelu Volvo S80 trafiła do sprzedaży w 1998 roku. Pierwsze egzemplarze stylistyką nie odbiegały od innych podobnych samochodów marki Volvo, o czym świadczył przede wszystkim przód auta zaopatrzony w prostokątne reflektory oraz tylne światła. Formą zbliżone do kształtu trójkąta zdradzały ogólny trend panujący w motoryzacyjnym designie tamtych czasów. Po dwóch latach od wprowadzenia na rynek pierwsza edycja S80 przeszła mały facelifting, który delikatnie nawiązywał już do wzornictwa samochodów, które nastało z początkiem kolejnego stulecia. W roku 2000 do klasycznej limuzyny dołączył model z napędem na cztery koła. Volvo zawsze starało się projektować pojazdy wygodne i bezpieczne - i nie inaczej jest w przypadku modelu S80, który już w pierwszej edycji otrzymał system ABS, ESP, EBA oraz system zabezpieczający przed uderzeniami z boku SIPS oraz system aktywnych zagłówków, który zmniejsza prawdopodobieństwo urazów szyjnej części kręgosłupa - dzieje się tak przez szybkie dopasowanie się do pozycji głowy w czasie uderzenia. Również wnętrze w pełni reprezentowało idee, jakie od zawsze przyświecały marce Volvo. Skórzana elegancka tapicerka, drewniane elementy wykończeń oraz przejrzysty układ deski rozdzielczej i konsoli centralnej nadawały samochodowi spokojnego wyrazu. Druga edycja modelu Volvo S80 pojawiła się w 2006 roku. Zmiany było widać już na pierwszy rzut oka. Kształt nadwozia, lekko obniżona i zaokrąglona sylwetka oraz wyraźnie zaznaczona opływowość zwiększyły aerodynamikę auta. Model Volvo S80, dzięki swojemu wysokiemu poziomowi technicznemu i nieprzemijającemu stylowi, będzie idealny także jako samochód używany, który zaspokoi potrzeby estetyczne odbiorcy oraz zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa.

Volvo S80 drugiej generacji - elegancja w czystej postaci

Samochód z drugiej edycji serii S80 zachwyca przede wszystkim pięknem zewnętrznym. Płynna linia pojazdu najpierw łagodnie wspina się ku górze, by przejść w gładką linię dachu i opaść subtelnym łukiem ku tylnej części auta. Model można było kupić w kilku wersjach wyposażeniowych. Oto one: Kinetic, Momentum, Summum, Executive, Polestar. W wersji podstawowej Volvo S80 drugiej generacji miał zamontowany system ABS z EBD, a także znane z poprzedniej wersji systemy SIPS oraz system aktywnych zagłówków. Bezpieczeństwo wspierał także system ESP, czyli specjalny układ elektroniczny, który odpowiadał za stabilność toru jazdy w czasie wchodzenia i przejeżdżania przez zakręt, oraz sześć poduszek powietrznych. W standardzie znalazły się też elektrycznie sterowane szyby i boczne lusterka, wielofunkcyjna kierownica, tempomat, automatyczna klimatyzacja oraz radio z odtwarzaczem CD. Do takiej wersji można było dokupić system BLIS, informujący o tym, co dzieje się w martwym polu lusterek samochodu, a także system Collision Mitigation Support, który odpowiadał za automatyczne hamowania i oferował kamery przekazujące dane dotyczące otoczenia auta. Dwa faceliftinigi objęły modernizację reflektorów, powiększenie symbolu marki umieszczonego na charakterystycznej chromowanej wstędze puszczonej po przekątnej przez atrapę chłodnicy, a także boczne lusterka, które zmieniły swój kształt, a w ich tylnej części zamontowano kierunkowskazy. W 2009 roku rozszerzono gamę silników Diesla, dodając do niej jednostkę wysokoprężną D5. 480 litrów przestrzeni bagażowej umożliwiło zapakowanie całkiem sporego ładunku. czterodrzwiowy sedan, jakim był model Volvo S80, to doskonały samochód używany, cieszący oczy piękną klasyczną sylwetką i oferujący wiele radości z płynnej i bezpiecznej jazdy. Pojazd ten może doskonale funkcjonować jako auto służbowe lub jako elegancki miejski wóz do codziennego użytku.

Volvo S80 - dane techniczne i spalanie

Szwedzki producent zaproponował naprawdę bogatą gamę silników. W pojeździe Volvo S80 drugiej generacji montowano silniki benzynowe - do wyboru było ich aż dziesięć - oraz silniki Diesla, których w ofercie znalazło się dziewięć. Z palety tych pierwszych warto zwrócić uwagę na jednostkę o pojemności 2 l, która generowała moc 145 KM i konsumowała średnio 8 l benzyny w cyklu mieszanym. Dwa silniki T6 - każdy o pojemności 3 l i mocach 285 KM i 304 KM - były nieco bardziej żarłoczne, bo w ich przypadku spalanie oscylowało średnio wokół 10 l w cyklu mieszanym. Z kolei silniki Diesla D Drive o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM lub 155 KM na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym potrzebował od 6 do 7 l oleju napędowego. Największym i najmocniejszym silnikiem wśród jednostek wysokoprężnych w modelu Volvo S80 drugiej generacji był silnik D5 o pojemności 2,5 l, oferujący moce wynoszące 185 KM, 205 KM oraz 215 KM, który potrzebował około 7-8 l ropy. Czterodrzwiowy sedan, model z napędem na przednią oś oraz z opcjonalnym napędem AWD, był dostępny z sześcio- lub ośmiostopniową automatyczną przekładnią lub z manualną skrzynią sześciobiegową.