Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-v50-l-01.jpg

Volvo V50

Volvo V50 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo V50, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volvo V50 zadebiutowało podczas Targów Motoryzacyjnych w Bolonii w roku 2003. W kolejnym roku egzemplarze zaczęły opuszczać fabrykę w belgijskiej Gandawie. Dopiero w późniejszych latach wystartowała produkcja w dwóch placówkach położonych poza Europą – malezyjskim Shah Alam oraz południowo-afrykańskiej Pretorii. Pomimo że koncern przedstawił samochód jako osobny produkt, przez wielu uważany jest za swojego rodzaju wersję popularnego Volvo S40, od którego różni się typem nadwozia – większość propozycji z linii S40 to sedany. Natomiast Volvo V50 wyposażone zostało w przestronny bagażnik charakterystyczny dla aut kombi. Pojazd oparto na płycie C1 zapożyczonej od Forda. Tę samą podstawę konstrukcyjną posiadają między innymi Mazda 3 oraz Ford Focus. Pod wieloma względami model inspirowany był również Volvo S60. Do budowy obydwóch aut wykorzystano tę samą konsolę środkową. Bardzo istotny jest fakt, że samochód został doceniony nie tylko przez nabywców i kierowców. W 2005 roku – w dwa lata po swojej premierze – wziął udział w prestiżowym konkursie na Światowy Samochód Roku. Zajął w nim drugie miejsce. Volvo V50 to niezwykle wytrzymałe auto. Nawet po latach eksploatacji działa bezawaryjnie i dlatego właśnie cieszy się dużym zainteresowaniem jako samochód używany.

Volvo V50 – wersja kombi legendarnego S40

Producenci wykazują bardzo zróżnicowane podejście do nazewnictwa wypuszczanych na rynek samochodów. Niektórzy pozostawiają te same oznaczenia modeli, pomimo że z czasem wprowadzają w nich bardzo duże zmiany. Volvo preferuje precyzje. Nawet podczas wymiany nadwozia – w tym wypadku z sedana na kombi – nadaje pojazdowi nową nazwę. Volvo V50 pojawiło się na rynku w 2004 roku i od tego czasu przeszło jedynie kilka kosmetycznych zmian. Nie pojawiła się kolejna, oficjalna generacja tego auta. W roku 2007 został przeprowadzony jego facelifitng. Auto pod względem stylu i estetyki zostało mocno upodobnione do modeli S80 i V70. Ta korekta przyniosła także wiele zmian poprawiających bezpieczeństwo. Wprowadzono między innymi przednie reflektory biksenonowe oraz tylne lampy oparte na diodach LED. Prowadzenie samochodu znacznie ułatwia system BLIS – informujący o pojazdach znajdujących się w martwym polu lusterek. Z kolei nad stabilizacją toru jazdy nieustannie czuwa elektroniczny program ESP. Kolejne przemiany samochodu były jeszcze bardziej symboliczne. W roku 2008 do sprzedaży wprowadzona została ekologiczna wersja Volvo V50 – eDrive. W 2010 na niektórych rynkach dokonano symbolicznych zmian w wyglądzie. Na terenie Stanów Zjednoczonych dostępna była wersja ze znacznie powiększonym logo oraz zamontowanym z przodu metalowym grillem. Obecnie można znaleźć również cztery różne opcje wyposażeniowe: Kinetic, Mommentum, Summum oraz R-Design.

Wydajność i minimalistyczna estetyka modelu V50

Skandynawia w świecie motoryzacji słynie z dwóch rzeczy – dbałości o wytrzymałość oraz charakterystycznego stylu. Volvo V50 łączy swoistą surowość szwedzkiej estetyki z opływowymi liniami. Auto jest stabilne i bezpieczne. Jego przód posiada sześć stref zgniotu. Ponadto zamontowano w nim liczne poduszki powietrzne – jest ich tu aż sześć. Rozstaw osiowy auta wynosi 2,64 metra. Z kolei jego długość całkowita to 4,52 metra. Wysokość, w zależności od roku produkcji, waha się od 1,45 do 1,460 metra. Z kolei szerokość to 1,77 metra. Masa własna zawiera się w przedziale od 1324-1590 kilogramów. Wszystkie wersje zostały wyposażone w pięć drzwi. Jak przystało na kombi, bagażnik jest przestronny i pozwala na spakowanie do 1300 litrów ładunku. Wiele innych, niezwykle istotnych elementów nabywca może wybrać właściwie dowolnie. Volvo V50 dostępne jest aż z czterema różnymi jednostkami napędowymi. Możemy więc trafić na trzy silniki benzynowe o różnej pojemności (w tym jeden pięciocylindrowy) oraz jeden wysokoprężny z turbodoładowaniem. Niektóre V50 posiadają napęd na obydwie osie, ponadto we wszystkich odmianach zamontowano także hamulce hydrauliczne przy wszystkich kołach. Na przestrzeni lat producent wprowadził również wiele różnych odmian skrzyń biegów. Dostępne są automaty oraz dźwignie manualne (pięcio- lub sześciobiegowe). Także standardowe wyposażenie jest dosyć bogate. W niemal wszystkich autach tego typu zamontowano klimatyzację oraz elektrycznie sterowane lusterka. Są one też automatycznie podgrzewane, co zdecydowanie ułatwia ich czyszczenie w warunkach zimowych. Elektronicznie sterowane są również szyby. Za niezwykle ciekawy należy uznać fakt, że w standardzie umieszczano radio z wbudowanym CD. Wersje wyposażeniowe naturalnie były jeszcze bardziej bogate. W niektórych opcjach można więc natrafić na tak ekskluzywne elementy wykończenia jak skórzana tapicerka i obicie kierownicy. Tego typu samochód używany może także posiadać podgrzewane przednie fotele, zmieniarkę płyt CD, tempomat oraz system regulacji prześwitu. Volvo V50 produkowane było w latach 2004-2012. Wprawdzie producent w dalszym ciągu umożliwia zakup tych samochodów, ale większość modeli dostępnych na rynku to auta, które już miały co najmniej jednego właściciela. Nic w tym dziwnego – Volvo to firma mocno dbająca o wytrzymałość swoich produktów. Jej samochody zachowują żywotność przez długie lata.