Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-xc60-l-01.jpg

Volvo XC 60

Volvo XC60 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo XC60, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Limuzyny i kombi szwedzkiego producenta Volvo przez dziesięciolecia były synonimem innowacyjnej technologii bezpieczeństwa i ochrony pasażera, wytrzymałości na warunki atmosferyczne, jak również dużej przestrzeni dla pasażerów i sporej pojemności bagażnika. Szczególnie na rynku północnoamerykańskim z Volvo utożsamiano europejską kulturę jazdy, którą pielęgnowano nawet po przejęciu Volvo przez amerykański koncern Forda w roku 1999. Nowy właściciel upatrywał w wizerunku Volvo szansę wkroczenia na nowo powstały w Szwecji rynek samochodów, dla którego wyżej wymienione atrybuty były znamienne. Z tych przemyśleń oraz wraz z przygotowanym do produkcji seryjnej modelem Volvo XC 90 powstała nowa gama produkcyjna, w której marka Volvo rozwinęła pierwszego w swojej historii Sport Utility Vehicle (SUV-a). Na tym nie zakończono. Zamierzeniem producenta było skonstruowanie w kolejnych latach jeszcze bardziej kompaktowego SUV-a, który ostatecznie został zaprezentowany w roku 2008 po nazwą Volvo XC 60.

Volvo XC 60 – seryjnie wyposażony w system wspomagania hamowania

Z technicznego punktu widzenia Volvo XC 60 dzielił wiele z Volvo V 70 – wersją kombi klasy średniej i jego wersją z napędem na cztery koła, czyli Volvo XC 70. Niektóre komponenty Volvo XC 60, takie jak dodatki offroadowe, były jednak zapożyczone z Land Rovera produkcji Forda. Do tego zaliczało się między innymi HDC, czyli kontrola zjeżdżania samochodu ze wzniesienia, która okazywała się bardzo pomocna przy poruszaniu się po trudnych nawierzchniach i wyżynnych terenach. Właśnie dzięki niej wcześniej ustawiona prędkość była automatycznie utrzymywana. Techniczną nowinką w modelu Volvo XC 60 było wyposażenie długiej na 4,62 m i szerokiej na 1,71 m limuzyny w automatyczny system wspomagania hamowania, który łagodził skutki kolizji z samochodami jadącymi z przodu. Volvo XC 60 było także dostępne w wersji z napędem na przednie i na cztery koła oraz z mocniejszymi silnikami.

Silniki dla Volvo XC 60

Dla Volvo XC 60 produkowano silniki benzynowe o trzech zakresach mocy oraz silnik Diesla o pojemności 2,0 l. Jednostki z zapłonem samoczynnym o mocy 120 kW (163 KM) były do dyspozycji z Volvo XC 60 z napędem na cztery i na przednie koła. Modelem topowym wśród propozycji z silnikiem Diesla był ten napędzany jednostką o pojemności 2,4 l, który cechowała moc 151 kW (205 KM). Modelem podstawowym wśród modeli Volvo napędzanych silnikiem benzynowym była jednostka napędowa o pojemności skokowej 2 l oraz mocy 149 kW (203 KM). Ponadto w gamie propozycji Volvo znalazły się silniki sześciocylindrowe w kombinacji z napędem na cztery koła i o mocy 179 kW (243 KM), jak również modele z turbodoładowaniem o imponującej mocy 224 kW (304 KM).