- Strona startowa
- Samochod
- BMW
- BMW 2002
BMW 2002 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 2002, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla BMW 2002
-
BMW 2002 Tii
€ 26 900,-- 82 000 km
- 06/1974
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-10559 Berlin -
BMW 2002 tii Gruppe V Breitbau mit H-Kennzeichen
€ 57 800,-- 30 254 km
- 01/1975
- 96 kW (131 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-23684 Scharbeutz -
BMW 2002 1602 Cabrio original Vollcabrio
€ 36 900,-- 50 000 km
- 06/1970
- 55 kW (75 KM)
- Oldtimer
- 4 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-22869 Schenefeld -
BMW 2002 tii
€ 29 950,-- 74 000 km
- 04/1974
- - kW (- KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-63755 Alzenau -
BMW 2002 2002TI Roestvrij. gereviseerde motor
€ 19 000,-- 5 800 km
- 06/1975
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-9250 waasmunster -
BMW 2002 TII
€ 14 990,-- 88 437 km
- 09/1972
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-4180 Hamoir -
BMW 2002 Tii
€ 67 000,-- 3 400 km
- 12/1971
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-35274 Kirchhain -
BMW 2002 2002 carburatore
€ 12 000,-- 121 700 km
- 08/1972
- 74 kW (101 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-88046 Lamezia Terme -
BMW 2002 Coupé 101 cavalli 74 kw
€ 15 000,-- 130 000 km
- 05/1972
- 74 kW (101 KM)
- Oldtimer
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
10,0 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-21052 Busto arsizio
Swoimi szlachetnymi samochodami sportowymi, takimi jak legendarny kabriolet BMW 507, czy luksusowymi limuzynami, takimi jak BMW 501, który otrzymał przydomek barokowego anioła, producent samochodów BMW wkroczył w latach 50. w okres kryzysu. W rozpoczynającym się dziesięcioleciu samochodów dla mas, Bawarczykom brakowało konkretnego modelu, na którym można byłoby zarobić dobre pieniądze. Marża ze sprzedawanego w tamtych latach modelu BMW Isetta nie była wystarczająca, aby długofalowo utrzymać się samodzielnie. Banki naciskały, a konkurent Daimler-Benz był gotowy do ataku, kiedy to Monachijczykom z początkiem lat 60. udało się dokonać przełomu za sprawą pojazdów tak zwanej Nowej Klasy. Czterodrzwiowe limuzyny BMW 1500 oraz 2000 otworzyły producentowi drzwi do rynku samochodów klasy średniej. Jako że klienci ochoczo przyjęli nowe modele, Bawarczycy zdecydowali się rozbudowywać swój program samochodów niższej klasy. Prekursorem wprowadzonej potem serii 3 była seria 2, w której BMW 2002 prezentował najlepszy model, uchodzący po dziś dzień za klasycznego przedstawiciela samochodów osobowych lat 70. BMW 2002 – kompaktowa budowa w połączeniu ze sportową dynamiką Podstawę dla stworzenia BMW 2002, produkowanego w wersji sedan i cabrio, stanowiły większe modele z serii BMW 2000, w przeciwieństwie do których modele BMW 2002 posiadały dwoje drzwi oraz mniejsze nadwozie. Kompaktowa budowa oraz obniżony ciężar wyszły na dobre właściwościom jezdnym BMW 2002. Bawarczycy przemówili tym modelem do młodszej wiekowo grupy klientów. Jednocześnie model BMW 2002 ugruntował image BMW jako producenta oferującego samochody sportowe w przedziale cenowym samochodów średniej klasy.
BMW 2002 w wersji sedan i cabrio
Pierwszy model BMW 2002 został zaprezentowany w 1966 roku w wersji sedan. Rok później swoją premierę miała wersja cabrio z materiałowym dachem i klatką bezpieczeństwa, co tylko podkreśliło sportowy charakter modelu. BMW 2002 z typem nadwozia targa otrzymał konstrukcję łączoną, na którą składały się sztywne elementy dachu, wyjmowanych części oraz oddzielny dach otwierany w stylu lando. Model z nadwoziem typu targa został w latach od 1971 do 1975 przebudowany przez producenta karoserii Baur w Stuttgardzie, który wyposażał także modele w wersji cabrio. Od 1971 roku wychodziły na rynek modele BMW 2002 z nadwoziem typu hatchback, określane także mianem Touring i produkowane do 1974 roku. W 1973 roku różne warianty BMW 2002 doświadczyły liftingu, obejmującego zmiany w osłonie chłodnicy oraz w reflektorach.
Silniki dla BMW 2002
BMW 2002 w wersji podstawowej był oferowany z silnikiem rzędowym czterocylindrowym o mocy 100 KM (74 kW), który rozpędzał samochód do 170 km/h. Model BMW 2002 z 1968 roku – BMW 2000 tii – był dostępny w mocniejszej wersji silnika o mocy 120 KM (88 kW) i pozwalał osiągnąć prędkość 185 km/h. Z początkiem lat 70. oferta jednostek napędowych została uzupełniona o silnik o mocy 130 KM (96 kW). Model BMW 2002 tii z tym silnikiem osiągał prędkość 190 kilometrów na godzinę i był oferowany w latach 1971 do 1975.
W 1973 roku zaprezentowano model topowy BMW 2002 Turbo
W ostatnich latach produkcji do programu dołączył model topowy w wersji turbo z typowo sportowymi elementami wyglądu zewnętrznego, takimi jak przednie spojlery i ozdobne pasy. Model w wersji turbo dysponował mocą silnika 170 KM (125 kW) i rozpędzał BMW 2002 do prędkości 210 km/h. Wersja Turbo była produkowana w niewielkich nakładach do końca 1974 roku. W roku 1975 BMW 2002 zastąpiła nowa 3 seria bawarskiego producenta.