Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E63

Patrząc na BMW E63, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że to auto zostało stworzone z myślą o naprawdę wymagających kierowcach. Olśniewający wygląd zewnętrzny to jedno, ale równie istotne jest to, co samochód kryje w środku. Niewątpliwie takiego natężenia najnowocześniejszych rozwiązań i technologicznych nowinek nie widuje się na co dzień. Choć BMW E63 debiutowało w 2002 roku, to designu i wspaniałej linii mogą mu pozazdrościć o wiele nowsze modele. Zaprojektowany przez Chrisa Bangle'a pojazd cieszy oko nawet najbardziej wymagających znawców motoryzacji, a uwagę przyciąga przede wszystkim wydłużony przód, zakończony masywnym, nisko zawieszonym zderzakiem. Poprzednikiem modelu E63 było kultowe BMW E24, cieszące się ogromną popularnością po dziś dzień. Dobrze zachowane egzemplarze tego samochodu osiągają sporą wartość, nie tylko kolekcjonerską. W czasach, kiedy BMW E24 debiutowało na rynku, a miało to miejsce w połowie lat 70. XX wieku, samochód ten zachwycał nowoczesnością, a z czasem stał się wzorem także jeśli chodzi o uniwersalność sylwetki i doskonałe proporcje. Za następcę BMW E63 uznaje się model BMW F12, dostępny w aż trzech wersjach nadwozia: coupé, cabriolet oraz jako czterodrzwiowy fastback - Gran Coupé. Tym projektem koncern z Bawarii udowadnia, że w dalszym ciągu ma bardzo wiele do powiedzenia, jeśli chodzi o segment sportowych aut, ponieważ F12 to prawdziwy majstersztyk inżynieryjny i designerski.

Samochód używany BMW E63 - niezapomniane wrażenia z jazdy gwarantowane

Za E63 stoi, mówiąc kolokwialnie, kawał historii motoryzacji. Protoplastą serii 6, do której zaliczany jest opisywany model, było wspomniane już wcześniej BMW E24, które z uwagi na charakterystyczne, stożkowe zakończenie maski zyskało przydomek ""rekin"". Trzeba przyznać, że jak na swoje czasy auto było bardzo nowoczesne. W standardowym wyposażeniu można było znaleźć między innymi elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane fotele a także klimatyzację i ... komputer pokładowy. To wspaniałe coupé do dziś jest uznawane za jedno z największych osiągnięć koncernu BMW, a o jego doskonałej klasie świadczy najlepiej fakt, że po dziś dzień widok tych samochodów na ulicach nie należy do rzadkości. Nic więc dziwnego, że model stał się popularny także jako samochód używany. BMW E63 debiutowało dopiero 14 lat po zakończeniu produkcji swojego poprzednika i - co oczywiste - oczekiwano od niego bardzo wiele. Choć zdania na temat tego, czy prezentowany model dorównał legendzie modelu z lat 70., są podzielone, to w opinii wielu znawców motoryzacji jest to naprawdę udany projekt. Mimo typowo sportowego charakteru wnętrze auta zapewnia komfortowe warunki jazdy również pasażerom siedzącym z tyłu. Wysoka jakość wykonania wnętrza oraz użyte do produkcji nowoczesne materiały nadają BMW E63 iście luksusowego charakteru i bez wątpienia wpływają na zwiększenie poziomu przyjemności z jazdy. W 2 lata po debiucie wersji coupé na rynek wprowadzono model E64, czyli cabriolet. Gdyby komuś było mało wrażeń, może zdecydować się na wersję specjalną o nazwie BMW Alpina B6. Dostępne w wersji coupé i cabrio i wyposażone w sportowe zawieszenie auto imponować może przede wszystkim pięciusetkonnym silnikiem o pojemności 4,4 litra.

BMW E63 - samochód o zaskakujących możliwościach

Kiedy mowa o samochodach sportowych, uwaga skupiona jest przede wszystkim na jednostkach napędowych, bo to one decydują o wyjątkowych możliwościach i osiągach, a co za tym idzie - frajdzie z jazdy. Nie inaczej jest w przypadku BMW E63, które dostępne jest z pięcioma jednostkami napędowymi: czterema silnikami benzynowymi i jednym motorem wysokoprężnym. Imponująca jak na silniki Diesla moc 286 KM pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 6,3 s, a do 100 km/h auto wyposażone w ten typ silnika przyspiesza w 6,3 s. Wśród jednostek benzynowych najlepszymi osiągami wyróżnia się silnik V8 o pojemności 4,8 l i mocy 367 KM. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 s a średnie zużycie paliwa na trasie 100 km wynosi 11,9 l. Najbardziej oszczędny spośród jednostek benzynowych jest motor R6 o pojemności 3,0 l i mocy 257 KM. Średnie zużycie paliwa w jego przypadku wynosi 9 l na 100 km. Wśród najważniejszych zalet prezentowanego modelu można bez wahania wymienić doskonale funkcjonujący układ jezdny, dopracowane silniki oraz działającą bez zarzutu klimatyzację i ogrzewanie. Choć to auto ma niewiele mankamentów, to można mieć pewne zastrzeżenia dotyczące kosztów utrzymania i eksploatacji. Niemniej jednak zdecydowana większość kierowców, którzy użytkowali prezentowany samochód, bez wahania kupiłoby go po raz kolejny. Taka rekomendacja chyba najlepiej świadczy o wyjątkowej klasie BMW E63.