Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
subaru-impreza-l-01.jpg

Subaru Impreza

Subaru Impreza Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Subaru Impreza, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Subaru Impreza pojawiło się na rynku w roku 1993. Japoński potentat motoryzacyjny, silnie związany z koncernem Toyota, wypuścił go na rynek jako następcę modelu Leone. Podobnie jak swój poprzednik Impreza posiada napęd na obie osie. Subaru od dawna było prekursorem w świecie motoryzacji. Zaproponowany w roku 1993 samochód to niezwykle wydajny sedan, z którego można swobodnie korzystać w warunkach miejskich. Napęd 4x4 pozwala jednak również przemieszczać się po trudnych i nietypowych nawierzchniach. Z czasem japoński producent wprowadził do sprzedaży także inne wersje nadwoziowe. Linię produkcyjną w fabryce Ota opuszczały wersje kombi oraz coupé. Za głównych twórców tego samochodu uważa się dwóch japońskich inżynierów – byli to Hidefumi Kato oraz Tetsuya Hayashi. Model oparli oni na płycie podłogowej C, wyróżniającej pojazdy osobowe o charakterystyce kompaktowej. Bardzo istotny jest fakt, że w większości odmian Subaru Impreza posiada silnik o przeciwległych cylindrach (bokser), który pozwala zdecydowanie zmniejszyć poziom hałasu oraz natężenie wibracji.

Subaru Impreza – historia i wersje modelu

Od swojej premiery w roku 1993 Subaru Impreza przeszło wiele przemian. Dotyczą one przede wszystkim rodzaju nadwozia oraz ilości drzwi. Producent na rozmaite rynki oferował bardzo różniące się między sobą propozycje. Każdej z nich przyznany został dodatkowy skrót literowy (na przykład oryginalny sedan to po prostu GCA). Pierwotnie do sprzedaży wkroczył kompaktowy samochód czterodrzwiowy oraz pięciodrzwiowe kombi. W roku 1995 na rynek wypuszczono dwudrzwiowe coupé. W tym samym roku pojawiła się również wersja sportowa, oznaczona jako L. Sprzedawano ją przede wszystkim na terenie Stanów Zjednoczonych. Model ten miał podwyższone zawieszenie oraz poprawioną pod kątem aerodynamiki karoserię. Aby pokazać jak różnorodne były warianty Subaru Impreza pierwszej generacji, warto wspomnieć o modelu CasaBlanca. W jego wypadku z kolei maska była inspirowana samochodami retro. Tutaj projektanci wyraźnie odnieśli się do klasycznego auta wytwarzanego przez Subaru – Sambara. Pomimo że na przestrzeni lat powstało wiele modeli ochrzczonych jako Impreza, czas na oficjalną drugą generację przyszedł dopiero w roku 2000. Nadwozie i wnętrze zostały zaprojektowane właściwie od początku. Sedan tej generacji był nazywany GDA, a kombi GDB. Ujednolicono też kilka innych kwestii powiązanych z nazewnictwem. Od tej pory wersja z turbodoładowaniem była jednoznacznie określana jako WRX. Popularność tego ostatniego auta wzrosła jeszcze bardziej, kiedy w roku 2003 wymieniono jego silnik. Jednostkę napędową z sedana GDA zastąpiono potężniejszą – o mocy 225 koni mechanicznych. Trzy lata później, w roku 2006, przyszła pora na facelifting. Przednie reflektory wyposażono w soczewkowe światła mijania. Dodatkowo w przedniej części samochodu zmieniono maskę oraz atrapę chłodnicy. W tylnej metamorfoza dotyczyła głównie świateł oraz zderzaka. W kolejnych latach pojawiły się jeszcze dwie odsłony Subaru Imprezy. Rok 2007 przyniósł generację trzecią. Jej premiera odbyła się w Nowym Jorku. W tym przypadku zrezygnowano z nadwozia typu sedan na rzecz hatchback i kombi. Z kolei w roku 2011 japoński producent przestawił światu wersję terenową swojego klasycznego modelu. Subaru Impreza to właściwie nie jeden samochód, ale cała gama pojazdów na rozmaite okazje. Różnią się one między sobą nie tylko nadwoziem, ale też wieloma parametrami technicznymi. Dlatego właśnie te modele tak często pojawia się jako wystawiony na sprzedaż samochód używany.

Subaru Impreza – parametry i osiągi

Najważniejszą cechą łączącą wszystkie wersje modelu Subaru Impreza jest silnik. Wprawdzie poszczególne wersje wyposażano w jednostki o różnej mocy i pojemności, niezmiennie jednak były to urządzenia typu bokser. W tego typu silnikach tłoki poruszają się naprzemiennie, przez co wyglądają właśnie jak pięści boksera walczącego na ringu. Jest to rozwiązanie wyjątkowo ergonomiczne – w jego wypadku znacznie zmniejsza się emisja hałasu. Niezwykle istotny jest również fakt, że rzadziej dochodzi do spadków mocy. Silniki tego typu jednak w dalszym ciągu nie są szczególnie często stosowane, co powodowane jest paroma kwestiami. Przede wszystkim są o wiele trudniejsze do skonstruowania. Po drugie nastręczają wiele problemów podczas budowy samochodu – wymagają chociażby podwójnego układu rozrządu. Co się zaś tyczy ich mocy, silniki bardzo się różnią. Najbardziej podstawowe sedany posiadają jednostki o mocy 105 koni mechanicznych, na drugim biegunie znajdują się najnowsze modele sportowe – te zostały już uzbrojone w napęd sięgający aż 300 koni mechanicznych. Na rynku znajdziemy pojazdy tego typu wyposażone w skrzynie biegów manualne (5 lub 6-cio biegowe) oraz automatyczne (4-biegowe). Subaru Impreza jako samochód używany może okazać się optymalny na wiele różnych okoliczności. Wersje coupé i sedan rewelacyjnie nadają się do jazdy po mieście. Z kolei WRX i XV to modele, które świetnie posłużą podczas wypraw za miasto. Pierwszy posiada moc niezbędną do uzyskiwania dużych prędkości na trasie, natomiast drugi pozwala swobodnie zmagać się z nierównościami terenu.